וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה נותקה מחשמל

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 22:43

זוג הכורים האחרונים שפעלו בתחנת הכוח זפוריז'יה נותקו מרשת החשמל, הודיעה סוכנות הגרעין האוקראינית. שריפות סמוכות למתקן ככל הנראה הפריעו לקווי החשמל וניתקו לראשונה אי פעם את האתר, שנמצא בשליטה רוסית, מהרשת הלאומית

בווידאו: אוקראינה מציינת את יום העצמאות תחת חשש ממתקפה רוסית/צילום: רויטרס

זוג הכורים האחרונים שפעלו בתחנת הכוח זפוריז'יה באוקראינה נותקו מרשת החשמל, הודיעה היום (חמישי) סוכנות הגרעין האוקראינית.

שריפות סמוכות למתקן ככל הנראה הפריעו לקווי החשמל וניתקו לראשונה את האתר, שנמצא כעת בשליטה רוסית מהרשת הלאומית. תחנת הכוח ממשיכה לפעול באמצעות חשמל ממפעל תרמי סמוך, הוסיפה אנרגואטום.

"שריפות באתר סמוך הפריעו לקווי החשמל. כתוצאה מכך, שני הכורים הפועלים נותקו מהרשת", אמרה הסוכנות.

אש באזור תחנת הכוח הגרעינית האוקראינית בזפוריז'יה אחרי המתקפה הרוסית. רויטרס
אש בתחנת הכוח זפוריז'יה המופצצת/רויטרס

שלושה קווי חשמל חלופיים שמספקים חשמל לתחנת הכוח ניזוקו מהפצצות רוסיות, טענה הסוכנות בפוסט בטלגרם. גורמים מקומיים דיווחו כי רמות הקרינה נורמליות, וכי העבודה לחיבור מחדש של הכורים כבר החלה.

בימים רגילים, תחנת הכוח מספקת חמישית מהחשמל באוקראינה - כך שניתוק מתמשך מהרשת הלאומית יגרום לשיבושים משמעותיים במדינה. האתר נכבש על ידי הצבא הרוסי בתחילת מרץ' אך עובדים אוקראינים ממשיכים להפעיל אותו.

הקרמלין אותת אתמול כי יאפשר לפקחים בינלאומיים לבקר במתחם, לאחר לחץ כבד של אירופה והמערב החושש מאסון גרעיני גדול באזור.

עוד בוואלה!

חשש באוקראינה: הצבא הרוסי הופך את מתקן הגרעין הגדול באירופה לבסיס צבאי

לכתבה המלאה

התקשורת המקומית דיווחה היום כי ערים סמוכות לתחנת הכוח גם כן נותקו מחשמל' לאחר שגורמים רשמיים רוסים ניתקו אותו בחלקים גדולים של אזור זפוריז'יה הכבוש. על פי מושk אנרהודר הסמוכה, בעיר אין כלל חשמל או מים.

ניתוקי החשמל קורים על רקע טענות של אוקראינה כי הצבא הרוסי מנסה לנתק את תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה מרשת החשמל האוקראינית - כדי שיוכל לחבר אותה מחדש לרשת רוסית דרך חצי האי קרים, שנמצא גם כן בשליטה רוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully