וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מפקד המשטרה שלא הגיב לירי קטלני בבי"ס יסודי - פוטר

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 14:50

הפיטורים קרו שלושה חודשים בדיוק לאחר המתקפה ב-24 במאי, שבה נהרגו 19 תלמידים ושתי מורות. זה היה מסע הירי בבית ספר הקטלני ביותר בארצות הברית מזה כעשור

מפקד המשטרה שהואשם בתגובה כושלת למסע הירי הקטלני בבית הספר היסודי באובלדה שבטקסס, פוטר מתפקידו.

ועד בית הספר היסודי "רוב" הצביע פה אחד לפטר את פיט ארדונדו, שהוצא לחופשה מינהלתית ביוני. עורכי דינו אמרו כי ארדונדו לא היה מודע לכך שיש אנשים נוספים בכיתה שבה התבצר יורה.

פדרו ארדונדו, מפקד המשטרה המקומית, אובלדה, טקסס. Uvalde CISD, אתר רשמי
הראשון שפוטר. פדרו ארדונדו, מפקד משטרת אובלדה/אתר רשמי, Uvalde CISD

הפיטורים קרו שלושה חודשים בדיוק לאחר המתקפה ב-24 במאי, שבה נהרגו 19 תלמידים ושתי מורות. זה היה מסע הירי בבית ספר הקטלני ביותר בארצות הברית מזה כעשור.

ארדונדו ספג את הביקורת העזה ביותר על העיכוב בן 77 הדקות בכניסה לכיתה והתעמתות עם היורה, והוא השוטר הראשון שפוטר עד כה.

עורכי הדין של ארדונדו, שלא נכח בפגישה של ועד בית הספר, קראו לו "שוטר אמיץ" ואמרו כי הפיטורים שלו "הם לינץ' ציבורי לא חוקתי". לדבריהם, הלקוח שלהם, שעמד בראש צוות משטרה מצומצם ביותר מאז 2020, לא חשב שהוא השוטר האחראי במהלך התקיפה. הם טענו גם שמחוז בית הספר לא ערך חקירה "שמבססת את הראיות שתומכות בפיטוריו".

"התלונה שלפיה השוטר היה צריך לרוץ לדלת שחשב שהיא נעולה, לפתוח אותה ללא מגן לעצירת כדורי AR-15, ללא כלי פריצה...היא מקבילה להתאבדות", נכתב. אך על פי שימוע שנערך ביוני, דלת הכיתה כלל לא היתה נעולה ואין ראיות שמישהו ניסה לפתוח אותה.

ילדים בורחים מזירת הירי האובלדה, טקסס, 24 במאי 2022. רויטרס
ילדים בוחרים מבית הספר באובלדה במהלך ירי/רויטרס

סטיבן מקראו, מנהל בטיחות הציבור של טקסס, העיד בשימוע של הסנאט של המדינה כי היו מספיק שוטרים בזירה שיעצרו את היורה אחרי שנכנס לבניין. הוא כינה את התגובה המשטרתית "כישלון מוחלט" ואמר כי ארדונדו "החליט להציב את חיי השוטרים מעל חיי הילדים".

גורמים רשמיים בבית הספר אמרו כי התלמידים לא ישובו לבית הספר "רוב" בתחילת שנת הלימודים ב-6 בספטמבר, ובמקום זאת ילמדו בכיתות זמניות או באופן מקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully