וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: ישראלי-אוקראיני שהיה שבוי בידי בדלנים פרו רוסיים שוחרר וישוב לישראל

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 15:21

ולדימיר קוזולבסקי בן ה-40 נשבה בידי בדלנים פרו-רוסים כששהה באוקראינה כתושב המקום במחוז לוהנסק במזרח המדינה. כשנשבה, פורסם סרטון שבו הוא אוחז את תעודת הזהות הישראלית. לטענתו, הוא נשלח לקרב בניגוד לרצונו לצד חיילים נוספים שלא ידעו להשתמש בנשק שניתן להם

ולדימיר קוזולבסקי, ישראלי-אוקראיני בן 40, שוחרר היום (חמישי) אל גבול רוסיה לאחר שנשבה בידי בדלנים פרו-רוסים במחוז לוהנסק שבאוקראינה, בהמשך הוא צפוי לשוב לישראל. קוזולבסקי, שהתגורר שנים ארוכות באוקראינה, נפל בשבי בסוף יוני במחוז לוהנסק, שנכבש על ידי הבדלנים הפרו-רוסים. מעצרו נודע אז כשהרוסים פרסמו סרטון וידאו שלו ובו הוא נראה אוחז בתעודת הזהות הישראלית שלו.

לדברי קוזולבסקי, הוא גויס בכוח כשניסה לעזוב את אוקראינה ולא היו לו כוונות להילחם למען המדינה. עוד אמר כי הכוח שלו ספג ארטילריה ונפל בשבי, לאחר שמפקדיו ברחו ואמר כי לחיילים היה נשק אבל לא ידעו איך להשתמש בו. עוד טען כי את השאר החיילים אימנו וששלחו אותם לשדה הקרב - בלי להגיד להם שהם הולכים להילחם.

הישראלי שנשבה בידי הרוסים, ולדימיר קוזולבסקי. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, יואב איתיאל
טען שהחיילים לא ידעו להשתמש בנשק. ולדימיר קוזולבסקי/יואב איתיאל, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול פנה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לאו"ם ואמר כי לפחות 22 בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו במתקפת טילים רוסית על תחנת רכבת במזרח המדינה. על פי דבריו של זלנסקי, יעד התקיפה היה התחנה בעיירה צ'פלין הסמוכה לדונייצק. התקיפה אירעה ביום העצמאות הלאומי של אוקראינה, וחצי שנה לאחר תחילת הפלישה הרוסית.

אוקראינה ציינה אתמול את יום העצמאות ה-31 מברית המועצות, זה גם היום שבו פלשה רוסיה לאוקראינה לפני שישה חודשים. החג הלאומי מצוין תחת איומי מתקפות רוסיות בקרקע, באוויר ובים. לפיכך, נאסרו בקייב כינוסים גדולים של אנשים והוטל עוצר בעיר החזית חרקוב. הממשלה גם הציגה בכיכר המרכזית בבירה שורה של כלי רכב משוריינים רוסיים שנהרסו בלחימה על הצבא האוקראיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully