וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך היסטורי: קליפורניה תאסור מכירת מכוניות בנזין עד 2035

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 12:34

מכוניות בעלות מנועי בנזין הן מקור מרכזי של פליטת גזי חממה ומזהמים אחרים, והצעד הוא חלק מהמאבק בהתחממות הגלובלית ולשיפור הבריאות הציבורית

מדינת קליפורניה צפויה לאשר היום (חמישי) איסור על מכירה של מכוניות חדשות שנוסעות על בנזין. האיסור ייכנס לתוקף ב-2035.

ועדת משאבי האוויר של המדינה תצביע היום על האיסור, שמטרתו גם לעודד מכירת מכוניות חשמליות עד 2035. תקני האוויר הנקי של קליפורניה אומצו על ידי מדינות אחרות כך שאפשרי שהאיסור יתפשט גם מחוץ לגבולותיה .

מכוניות בעלות מנועי בנזין הן מקור מרכזי של פליטת גזי חממה ומזהמים אחרים, והצעד הוא חלק מהמאבק בהתחממות הגלובלית ולשיפור הבריאות הציבורית.

מושל קליפורניה גווין ניוסם נואם בסקרמנטו לאחר ניצחונו בבחירות החוזרות, 14 בספטמבר 2021. רויטרס
מושל קליפורניה גאווין ניוסום/רויטרס

ב-2020, מושל קליפורניה גאווין ניוסום חתם על צו מינהלי שמטרתו לצמצם את מכירת מכוניות הבנזין עד 2035. הצעד היום הוא תחילת יישום הצו.

התוכנית של קליפורניה שאפתנית יותר מהיעדים הפדרליים של ארצות הברית. הנשיא ג'ו ביידן אמר בשנה שעברה כי הוא מקווה שמחצית ממכירות המכוניות החדשות יהיו של מכוניות חשמליות עד 2030.

יצרניות מכוניות מגבירות את מכירות המכוניות החשמליות, וחלקן אף התחייבו להגדיל את אחוז המכוניות החשמליות מכלל המכירות. עם זאת, יש הטוענים כי חברות יתקשו לעמוד ביעד של התוכנית בקליפורניה.

לדברי ג'ון בוצלה, נשיא הברית לחדשנות ממונעת, הרגולציה "מאתגרת ביותר". "עמידה ביעדים האלה תלויה בגורמים חיצוניים כמו אינפלציה, שרשרות אספקה, תשתיות לייצור חשמל, כוח עבודה, זמינות מינרלים חיוניים והמחסור בשבבים", הוא אמר. "הגורמים האלה מורכבים ומשולבים זה בזה בעולם כולו, והם מעבר לשליטה של תעשיית המכוניות או של הוועדה למשאבי אוויר של קליפורניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully