וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבול ברמה תנ"כית": יותר מ-900 הרוגים בשיטפונות בפקיסטן

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 11:04

בקרב ההרוגים 326 ילדים. יולי היה החודש הרטוב ביותר בפקיסטן מזה שלושה עשורים, עם כמות הגדולה ב-133% מכמות הגשמים הממוצעת ב-30 השנים האחרונות

903 בני אדם לפחות נהרגו עד כה הקיץ בשיטפונות קטלניים בפקיסטן בעקבות גשמים עזים. המדינה נמצאת בעיצומו של גל המונסונים השמיני עד כה העונה, אמרה השרה לשינוי אקלים ל-CNN והוסיפה כי פקיסטן זקוקה לסיוע בינלאומי.

אלפים נותרו ללא מקלט או מזון בשל ה"אסון ההומניטרי", אמרה שרי רחמן. "גם קווי החשמל נותקו" היא הוסיפה. רחמן צייצה כי בקרב ההרוגים יש 326 ילדים, וכי הממשלה מנצלת את כל משאביה כדי לסייע לקורבנות.

חלוקת אוהלים לאנשים שבתיהם נהרסו בשיטפונות בבלוצ'יסטן, פקיסטן אוגוסט 2022. רויטרס
סיוע הומניטרי מגיע לתושבים בבלוצ'יסטן/רויטרס

מאז אמצע יוני, 2.3 מיליון בני אדם בפקיסטן הושפעו מגשמי מונסון ושיטפונות כבדים, על פי המשרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו"ם (OCHA). לפחות 95,350 בתים נהרסו, על פי האו"ם. מחוז סינדהי ומחוז בלוצ'יסטן בדרום מערב במדינה נפגעו בצורה הקשה ביותר "מבחינת הפשעה על תשתיות ובני אדם", נכתב בהצהרה לעיתונות של OCHA ביום שלישי.

יותר מ-504 אלף חיות משק נהרגו בשיטפונות, כבישים באורך 3,000 ק"מ ו-129 גשרים נהרסו, מה שמהווה כעת מכשול בדרך לאספקת סיוע ומזון לאזורים הנזקקים. הגשמים העזים והשיטפונות צפויים להמשיך במדינה, ובתי הספר בבלוצ'יסטן וסינדהי נסגרו לקראת סוף השבוע.

סין אמרה אתמול כי תספק סיוע הומניטרי לפקיסטן, על פי ציוץ של שגרירות סין בפקיסטן. האספקה אמורה לכלול 25 אלף אוהלים ו-300 אלף דולר במזומן לאזורים שנפגעו קשה מהשיטפונות.

שיטפונות בהיידרבאד, פקיסטן אוגוסט 2022. רויטרס
ריקשה טובעת במים בעיר היידרבאד/רויטרס
שיטפונות בהיידרבאד, פקיסטן, אוגוסט 2022. רויטרס
שיטפונות בעיר היידרבאד/רויטרס

פקיסטן עדה לגשמי מונסון מדי שנה, אך הקיץ הגשמים עזים במיוחד, אמרה רחמן ל-CNN. איש לא היה מוכן ל-400 מ"מ של גשם שירדו במשך כמה שעות בעיר הגדולה במדינה, קראצ'י, היא הוסיפה. "שום עיר אינה בנויה או ערוכה או חסינת אקלים ברמה כזאת שתוכל להתמודד עם כמות כזאת של מים בזמן כה קצר", היא אמרה . "זה מבול ברמה תנ"כית".

יולי היה החודש הרטוב ביותר בפקיסטן מזה שלושה עשורים, עם כמות הגדולה ב-133% מכמות הגשמים הממוצעת ב-30 השנים האחרונות, על פי הרשות הלאומית לניהול אסונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully