וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של הפעוט שטבע אתמול בבריכה בצפת

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 11:00

יונתן דויטש בן השנה, שהיה בחופשה עם משפחתו אחרי שנולדה לו אחות, פונה במצב אנוש לבית החולים זיו שבצפת לאחר שטבע בבריכה בנופש. לאחר מאבק על חייו, הצוות הרפואי נאלץ הבוקר לקבוע את מותו

אמבולנס מד"א בצפון. מד"א
אמבולנס. אילוסטרציה/מד"א

מותו של פעוט כבן שנה נקבע הבוקר (חמישי) בבית החולים זיו שבצפת, לאחר שטבע אתמול בבריכה בעיר. הוא פונה במצב אנוש ולא יציב והבוקר הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו, לאחר מאבק על חייו. שם הפעוט הוא יונתן דויטש, בן למעלה משנה, בנו של הרב יהושע דויטש חבר מועצת קריית יערים. לפני מספר שבועות נולדה למשפחה ילדה, והשבוע הם יצאו לנפוש בצפת.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2022 טבעו למוות 12 ילדים, מחצית מהם בבית ובסביבתו. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות, 2021-2017, טבעו למוות 99 ילדים, מחצית מהם פעוטות.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בימים אלו של החופש הגדול ותקופת בין הזמנים אנו רואים עליה במספר הטביעות. כשמדובר בתינוקות ובילדים צעירים, מרבית מקרי הטביעה מתרחשים דווקא בסביבת הבית. ילדים נמשכם למים ובשל מבנה גופם הם עלולים לטבוע גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים".

"טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. ילד טובע אינו יכול לבכות, לקרוא לעזרה או לחלץ את עצמו באופן עצמאי. אנו קוראים להורים, אל תבנו על ניסים - בסביבת מים לא משאירים ילדים ללא השגחה, אפילו לא לרגע", המשיכה סילבינגר. "קובעים מבוגר תורן שמשגיח בכל רגע נתון על הילדים במים, במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בבילוי בצימר מוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

בסוף השבוע טבע למוות צעיר בשנות ה-20 לחייו בבריכת שחייה ציבורית בצפון עמק יזרעאל. צוותים רפואיים הוזעקו למקום לאחר שנמשה מהמים ללא הכרה. הוא פונה לבית החולים העמק שבעפולה במצב אנוש תוך פעולות החייאה, אך לבסוף הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully