וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 21 מואשם בהשלכת בקבוקים ופחיות מגשר בכביש החוף, שמשת רכב נופצה

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 11:19

מוחמד ג'רבאן תושב ג'סר א-זרקא נאשם ביידוי בקבוקי זכוכית מהגשר הסמוך לכפר העובר מעל כביש 2 לעבר רכבים שחלפו תחתיו במהירות. בקבוק פגע במכוניתם של אב ובתו מחיפה - ובמזל לא דווח על נפגעים. הפרקליטות ביקשה את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים. "כמעט הסתיים באסון"

בווידאו: תיעוד של השלכת בקבוקים מהגשר לעבר נהגים בכביש 2 סמוך לג'סר ר-זרקא/תיק החקירה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש שלשום (שלישי) כתב אישום נגד מוחמד ג'רבאן, בן 21 תושב ג'סר א-זרקא, בגין השלכת בקבוקים לעבר כלי רכב חולפים בכביש 2. הוא מואשם ביידוי חפץ לעבר כלי תחבורה ובחבלה במזיד ברכב. הפרקליטות ביקשה את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

האירוע התרחש ביום ראשון שעבר, 14 באוגוסט, מעט אחרי השעה 08:00. מוחמד ג'רבאן, הצעיר בן ה-21, הגיע בהליכה מכיוון כביש 4, אל הגשר העובר מעל כביש החוף אל הכפר, והוא דוחף עגלת סופרמרקט ובה בקבוקי זכוכית, פחיות שתיה וחפצים. כשהיה על הגשר, החל בהשלכת בקבוקים ופחיות לעבר כלי רכב רבים אשר נסעו אותה עת במהירות בכביש החוף בקטע שמתחת לגשר. קריאות החלו להתקבל מנהגים במוקד המשטרה. נהג הסעות מפרדיס שחצה את הגשר הבחין באירוע וניסה להניא את ג'רבאן מלהמשיך, תוך שהתריע בו כי הדבר מסוכן, אך ללא הצלחה. אחר כך כשהבחין בשוטר דיווח לו על האירוע. כתוצאה מיידוי הבקבוקים והפחיות נאלצו חלק מהנהגים לסטות מנתיב נסיעתם כדי לחמוק מפגיעת החפצים. לא דווח על נפגעים בנפש.

נזקי השלכת בקבוקים מגשר סמוך לג'סר א-זרקא על נוסעים בכביש 2. תיק החקירה, אתר רשמי
"יידה בקבוקים ופחיות". הנזקים לרכב שחלף במקום/אתר רשמי, תיק החקירה

איציק (שם בדוי), בן 50 מחיפה, נסע לעבודתו עם בתו בת ה-16 וכשחלפו מתחת לגשר - אחד מהבקבוקים שהושלכו פגע במכוניתם מסוג סקודה וניפץ את השמשה הקדמית. "נסיעה רגועה, האזנו למוסיקה, ופתאום בום-בום, חטפנו שתי בומבות כאלה", שחזר. "ברגע הראשון נבהלנו טיפה והיינו בהלם כי לא הבחנו בכלום. זה אולי היה המזל שלנו כי אם במהירות של 100 קמ"ש והייתי רואה מישהו בא לזרוק משהו, הייתי אולי מזיז את ההגה ימינה-שמאלה כדי לברוח מהפגיעות. זה היה יכול להיגמר באסון. החזקתי את ההגה ישר ויציב, המשכתי כ-300 מטר כדי לצאת מאזור הסכנה, התקשרתי למשטרה שמייד ענו והודעתי להם מה שקרה. הם אמרו לי שכבר מכירים את האירוע והוא בטיפול".

"המשכנו עד למחלף אור עקיבא", המשיך. "עצרתי כדי קצת לדבר עם הבת שלי ולהרגיע אותה והחלטתי שאני מחזיר אותה הביתה וגם דואג לתיקון והבירוקרטיה עם הביטוח. אז, התקשרו אליי מהמשטרה שאכנס לתחנת ג'סר א-זרקא. אמרו לי שתפסו אותו ושאבוא להגיש לתלונה. זה היה קצת מוזר לנסוע בכפר עם החלון המנופץ והסתכלו עלי תושבים. בתחנה שם כבר הייתה מהומה גדולה עם מלא יס"מ ונשקים ארוכים. לקח משהו כמו שלוש שעות להתחיל לעכל את זה ולהבין שזה היה יכול בקלות להיגמר לגמרי אחרת. כמי שנוסע יום יום לעבודה בקטע הכביש הזה אני זוכר את הנהג שנהרג שם מפגיעת אבן באינתיפאדה והאמת שבמהלך שומר חומות ראיתי לא פעם אבנים וסלעים על הכביש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בן 21 השליך בקבוקים לעבר כלי רכב חולפים בכביש 2. 25 באוגוסט 2022. תיק החקירה, אתר רשמי
תיעוד הצעיר משליך בקבוקים/אתר רשמי, תיק החקירה
סנ"צ בסאם עליאן, מפקד תחנת משטרת ג'סר א-זרקא. באדיבות המצולמים
"נשמור על שלום הציבור". בסאם עליאן/באדיבות המצולמים

ג'ארבן, בעל עבר פלילי הכולל תשע הרשעות קודמות בין היתר בעבירות סמים ואלימות, נלקח לחקירה אך מניעו טרם התברר. הוא שינה את גרסתו פעם אחר פעם עד שבסופו של דבר התקבע על כך שאינו זוכר את שאירע אותו יום. כמו כן, נגד ג'ארבן עומד עונש מאסר על תנאי של חצי שנה שיופעל באם יורשע באישום הנוכחי.

פרקליטות מחוז חיפה, באמצעות התובעת אביה בן יאיר, מבקשת את הארכת מעצרו של מוחמד ג'רבאן עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של בקשה זו עוד ייתקיים ובינתיים, בהסכמת עו"ד מוחמד עבאדי המייצג את ג'רבאן מטעם הסנגוריה הציבורית בהוראת השופט אבי לוי, הוארך מעצרו עד החלטה אחרת.

נזקי השלכת בקבוקים מגשר סמוך לג'סר א-זרקא על נוסעים בכביש 2. תיק החקירה, אתר רשמי
"כמעט הסתיים באסון". הנזקים לרכב שחלף במקום/אתר רשמי, תיק החקירה

מפקד תחנת ג'סר א זרקא, סנ"צ בסאם עליאן אמר כי: "משטרת ישראל ובתוכה תחנת ג'סר א-זרקא במרחב מנשה שמה לנגד עיניה שמירת שלום וביטחון הציבור בדגש על מניעת השלכת חפצים לעבר כביש 2 וכן תמשיך לפעול בנחישות למצות את הדין עם העבריינים בדומה למקרה האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully