וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנה: צ'לסי מאנינג חזרה לעמדה שלה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 13:55

צ'לסי אליזבת מאנינג, לשעבר ברדלי אדוארד מאנינג - חיילת לשעבר בצבא ארצות הברית שהורשעה ב - 2013 בריגול ועבירות אחרות לאחר שהדליפה לאתר ויקיליקס כ-750,000 מסמכים צבאיים ודיפלומטיים מסווגים - שבה לעמדת הדיג'יי במסיבה בברוקלין

צ'לסי אליזבת מאנינג, לשעבר ברדלי אדוארד מאנינג, חיילת לשעבר בצבא ארצות הברית שהורשעה ב-2013 בריגול ועבירות אחרות לאחר שהדליפה לאתר ויקיליקס כ-750,000 מסמכים צבאיים ודיפלומטיים מסווגים, קיימה בסוף השבוע את הבטחתה - ושבה לעמדת הדיג'יי במסיבה גדולה בברוקלין.

מאנינג ניגנה במסיבה של ליין sksksks במועדון Elsewhere חמש עשרה שנים לאחר הפעם האחרונה שניגנה במסיבה.

צ'לסי מנינג מחוץ לבית משפט בווירג'יניה, 8 במרץ 2019. רויטרס
צ'לסי מאנינג/רויטרס
משפטו של המדליף לאתר ויקיליקס טוראי ברדלי מנינג. מרילנד, 14 באוגוסט 2013. רויטרס
המשפט ב-2013/רויטרס

על פי "ניו יורק טיימס", מאנינג, שהרכיבה משקפי שמש בצבע וקשת אוזני חתול מאירה, ניגנה מוזיקת דאנס, כולל להיטים של בריטני ספירס, במשך שעה. "אנשים רבים בעולם, ובארצות הברית, אינם מסכימים עם מה שעשתה", אמר דיוויד צ'אן, שיצר את ליין המסיבותsksksks . "אך לדעתי היא גיבורה לאומית".

צ'אן, יחצ"ן מסיבות ודיג'יי מוכר בניו יורק, אמר כי לא היו לו אינטרסים פוליטיים כלשהם כשהזמין את מאנינג לנגן במועדון. לדבריו, ב-2018 הוא נתקל במאמר שבו אמרה אמרה מאנינג כי בעברה היתה דיג'יי. מאחר שליין Sksksks מכוון לקהל להט"בי, עלה הרעיון להזמין אותה להשתתף. צ'אן אמר כי לא ידע כיצד יגיב ולכן שלח לה הודעה באינסטגרם. להפתעתו, היא השיבה בחיוב.

שלט של המסיבה בברוקלין שבה ניגנה צ'לסי מאנינג. טוויטר, צילום מסך
שלט של המסיבה בברוקלין שבה ניגנה צ'לסי מאנינג/צילום מסך, טוויטר

מאנינג נעצרה ב-2010 לאחר שסיפקה לוויקיליקס, ארגון המידע המקוון שהקים ג'וליאן אסאנג', מידע מסווג שכלל חיילים אמריקנים מתבדחים אחרי שירו על אזרחים, כולל שני עיתונאים של רויטרס, בתקיפה של מסוק בבגדד ב-2007.

היא הורשעה ב-2013 באישומים של הפרה של חוק הריגול ונזגרו עליה 35 שנה בכלא. היא ריצתה שש שנים בכלא צבאי לגברים בקנזס, שם ניסתה לסיים את חייה משום שלא קיבלה טיפולים לשינוי מגדר.

ב-2017, הנשיא לשעבר ברק אובמה המתיק את עונשה במסגרת חנינה, צעד שעליו ספג ביקורת קשה מצד רפובליקנים. היא נכלאה שוב למשך עשרה חודשים ב-2019 משום שסירבה להעיד לפני חבר מושבעים שחוקר את ויקיליקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully