וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל-בראדעי מקצר את סיורו באיראן בגלל עומס עבודה"

22.2.2003 / 13:58

כך דווח בטלוויזיה הממלכתית של איראן; דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית: לא ידוע לי שמנהל הסוכנות שינה את תכניותיו; אל-בראדעי אמור להשתתף בביקורת בשני מתקנים גרעיניים של איראן

הטלוויזיה הממלכתית של איראן דיווחה כי מנהל הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, מקצר את סיור הביקורת שלו באיראן בגלל עומס עבודה. לא נמסר מה הוא יעדו של אל-בראדעי.

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר כי לא ידוע לו שמנהל הסוכנות שינה את תכניותיו. אל-בראדעי היה אמור להשתתף בביקורת בשני מתקנים גרעיניים של איראן. המתקנים נבנו ליד הערים נתאז ועראק. ארה"ב מסרה כי המתקנים יכולים לשמש לייצור נשק גרעיני. אל-בראדעי אמור להיוועד גם עם נשיא איראן חתאמי.

ארגון אופוזיציה איראני חשף שלשום את קיומו של מפעל חשאי להעשרת אורניום, העומד בלב התוכנית הגרעינית של איראן. לדברי הארגון, שהודעתו פורסמה ב"וושינגטון פוסט", האיראנים הקימו מתקן להעשרת אורניום באמצעות צנטריפוגות ליד העיר איספהן, בעזרת מומחים מסין וצפון קוריאה. האורניום המועשר יוכל לשמש את האיראנים כחומר בקיע לייצור נשק גרעיני.

לדברי ארגון האופוזיציה, "המועצה הלאומית להתנגדות של איראן", השלטונות האיראניים ערכו ניסויים בצנטריפוגות במתקן ליד טהרן, השייך לחברת קש בשם "קולה אלקטריק" ומוגדר רשמית כמפעל לשעונים. במתקן הניסוי יש שני אולמות גדולים, בשטח של כ-450 מ"ר כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully