וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ספדו לדריה דוגינה במוסקבה: "ניצחון יהיה האנדרטה הטובה ביותר של דאשה"

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 16:26

מאות אנשים, רובם נושאים פרחים, הגיעו להביע את הוקרתם לדוגינה באולם במוסקבה, שם הוצג ארון הקבורה הפתוח ומעליו נתלתה תמונה גדולה של דוגינה בשחור לבן. דוגין ואשתו, לבושים שחור, ישבו לצד ארון הקבורה

בווידאו: מוסקבה מתאבלת על חיסולה של המקורבת לפוטין/צילום: רויטרס

פוליטיקאים רוסים נפרדו היום (שלישי) מדריה דוגינה, בתו של איש הרוח הימני קיצוני המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכינו אותה קדושה מעונה שמותה יהווה השראה לצבא הרוסי שנלחם באוקראינה. דוגינה, בתו בת ה-30 של אלכסנדר דוגין, נהרגה בשבת כשהמכונית שבה נהגה התפוצצה מחוץ למוסקבה. שירות הביון הרוסי האשים סוכנת אוקראינית בהתנקשות, אך קייב מכחישה.

"זה פשע ברברי שאין עליו סליחה", אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "אני מקווה שהחקירה תושלם במהירות. לא יהיו רחמים למארגנים, למבצעים של הפשע הזה".

מאות אנשים, רובם נושאים פרחים, הגיעו להביע את הוקרתם לדוגינה באולם של Ostankino TV במוסקבה, שם הוצג ארון הקבורה הפתוח ומעליו נתלתה תמונה גדולה שלה בשחור לבן. דוגין ואשתו, לבושים שחור, ישבו לצד ארון הקבורה. "היא מתה בשביל האנשים, שביל רוסיה, בחזית. החזית - נמצאת כאן", אמר דוגין בתחילת טקס האשכבה.

אלכסנדר דוגין ליד ארון הקבורה של בתו דריה דוגינה, מוסקבה. רויטרס
טקס האשכבה של דריה דוגינה במוסקבה. האב אלכסנדר דוגין סופד/רויטרס

"אם המוות הטרגי שלה נגע במישהו, היא היתה מבקשת ממנו להגן על אורתודוכסיה הרוסית, על העם ועל המולדת", הוא הוסיף.

לאוניד סלוצקי, מנהיג המפלגה הלאומנית LDPR, חזה כי רחובות וכיכרות יקראו על שמה של דוגינה וקרא לאחדות. "מדינה אחת, נשיא אחד, ניצחון אחד" הוא אמר בטקס.

טקס אשכבה של דריה דוגינה, מוסקבה. רויטרס
טקס האשכבה של דריה דוגינה במוסקבה/רויטרס

מסר של תנחומים הגיע גם ממנהיג הבדלנים הפרו רוסים בדונצק במזרח אוקראינה. סרגיי מירונוב, מנהיג המפלגה "רק רוסיה" בפרלמנט, קרא להרס "המשטר" בקייב. "ניצחון יהיה האנדרטה הטובה ביותר של דאשה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully