וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: מנהלת השירות המטאורולוגי פוטרה בשל תחזית שגויה

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 14:55

השירות חזה סופות ברקים ורוחות עזות בבירה בודפשט, מה שהוביל לביטול של מופע זיקוקי דינור בשבת. עם זאת, הסופות דילגו על העיר בסופו של דבר. השירות התנצל ואמר כי "גורם האי יציבות מושרש במקצוע הזה"

הממשלה ההונגרית פיטרה את ראש שירות מזג האוויר הלאומי ואת סגנה, יומיים אחרי שמופע זיקוקי דינור לכבוד חג נדחה בשל תחזית של סופה.

שר הטכנולוגיה לזלו פלקוביץ', שהשירות המטאורולוגי הלאומי (NMS ) נתון תחתיו, פיטר את נשיאת השירות קורנליה רדיץ' וסגנה גיולה הורוואת ממשימותיהם ביום שני, אך לא פרט מדוע.

השירות חזה סופות ברקים ורוחות עזות בבירה בודפשט, מה שהוביל לביטול של מופע זיקוקי דינור בשבת. עם זאת, הסופות דילגו על העיר בסופו של דבר. השירות המטאורולוגי התנצל ביום ראשון ואמר כי "גורם האי יציבות מושרש במקצוע הזה".

בודפשט, הונגריה. GettyImages
בודפשט/GettyImages

מופע זיקוקי הדינור לאורך גדות נהר הדנובה היה אמור להיות "הגדול באירופה" ולציין את "המדינה המילניום של הונגריה" ביום סטפן הקדוש. האופוזיציה קראה לביטול המופע וגינתה אותו כ"בזבוז כסף" בזמן שכלכלת המדינה נמצאת בקשיים וכשאוקראינה נמצאת בעיצומה של מלחמה. עצומה לביטול המופע גרפה כ-200 אלף חתימות.

ביום ראשון, אתר תקשורת שתומך בממשלה גינה את שירות המטאורולוגי על התחזית השגויה. אתר החדשות Origo האשים את השירות ב"מידע מטעה לגבי מזג האוויר, שהטעה בתורו את צוות התפעול האחראי על הביטחון באירוע".

הפעיל הליברלי אנדראש פקטה-גיור הגיב בפייסבוק וכתב כי "הם לא יכלו להביא למזג האוויר הרצוי, אז הם פוטרו. לא, זאת אינה דיקטטורה במרכז אסיה, זאת הונגריה ומפלגת השלטון פידס".

ב-2006, סערה עזה פקדה פסטיבל שנתי, חמישה בני אדם נהרגו ומאות נפגעו כשפאניקה פרצה בקרב מיליון צופים שהתאספו לגדות הדנובה לצפות בזיקוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully