וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב של הקיסר חוזר הביתה לציון 200 שנה לעצמאות ברזיל

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 11:32

מאז מותו ב-1834, הלב של מלך ברזיל פדרו הרביעי, שנחשב על ידי הברזילאים ל"אבי האומה", הוצג בכנסיית לאפה בעיר פורטו בפורטוגל בכלי זכוכית מלא בפורמלין בתוך כד מזהב . כעת לזמן קצר, האיבר המלכותי יחזור לברזיל לתערוכה

מפורטו לברזיל, בחזרה לפורטו - ושוב לברזיל: הלב של הקיסר הראשון של ברזיל יחצה את אוקיינוס האטלנטי לתערוכה זמנית בדרום אמריקה.

מאז מותו ב-1834, הלב של מלך ברזיל פדרו הרביעי, שנחשב על ידי הברזילאים ל"אבי האומה", הוצג בכנסיית לאפה בעיר פורטו בפורטוגל בכלי זכוכית מלא בפורמלין בתוך כד מזהב. כעת לזמן קצר, האיבר המלכותי יחזור לברזיל. "הוא יקבל טיפול כאילו דום פדרו הראשון נמצא עדיין בחיים...כאילו מדובר בביקור ממלכתי של מנהיג זר", אמר אלן קואלו, מנהל פרוטוקול הטקסים במשרד החוץ הברזילאי.

ב-22 באוגוסט, הלב הועבר לארמון פלנאלטו בברזיליה, שם נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו יערוך טקס רשמי לשריד והצבא יחלוק לו כבוד. לאחר מכן, יוצג הלב בארמון איטמארטי לציון מאתיים שנה לעצמאות ברזיל לפני שיוחזר לפורטו ב-8 בספטמבר.

דום פדרו הרביעי, שידוע גם כ"מלך החייל" בברזיל, נמלט למדינה הדרום אמריקנית עם משפחתו מפורטוגל כשהצרפתים בהובלת נפוליאון פלשו אליה ב-1807. הוא היה אז בן תשע. הוא נשאר בברזיל והחל לשלוט בקולוניה בתור המלך העוצר כשאביו, המלך ז'ואאו השישי, שב לפורטוגל ב-1821 - והכריז על עצמאות ברזיל ב-7 בספטמבר 1822, ונהפך לקיסר הראשון. פדרו הרביעי שלט במדינה עד 1831, אז ויתר על כס המלכות כדי לשוב לפורטוגל, שם אחיו הצעיר השלט על כס המלכות ויישם משטר של מונרכיה אבסולוטית.

פדרו הראשון. GettyImages
אהוב בברזיל ובפורטוגל. פדרו הראשון/GettyImages

דום פדרו היה דמות אהובה בברזיל ובפורטוגל. לאחר מותו ב-1834 משחפת, לבו נשמר בפורטוגל ואילו שאר הגוף שמור באנדרטה בסאו פאולו בברזיל - לבקשתו.

"היום הלב של הגיבור הלאומי, הקיסר הראשון של ברזיל, שב הביתה לאדמתנו", אמר שר ההגנה פאולו סרז'יו נוגוורה בטקס בברזיליה. "השריד החשוב הזה מייצג את אומץ הלב, התשוקה ומעל הכל, את העוצמה הבלתי ניתנת למדידה של הקיסר הראשון שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully