וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: מוזיאונים נדרשים לתייג יצירות אמנות שהנאצים בזזו

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 13:44

החוק החדש הוא חלק מחבילת חוקים שמטרתה להוקיר ולתמוך בניצולי שואה, על פי הצהרה שפירסמה המחלקה לשירותים פיננסיים של מדינת ניו יורק. הנאצים גנבו והחרימו מאות אלפי יצירות אמנות במלחמת העולם השנייה, בעיקר מקהילות יהודיות שהושמדו

מוזיאונים בניו יורק נדרשים כעת לחשוף את יצירות האמנות שנגנבו באירופה בתקופת המשטר הנאצי, בעקבות חקיקה חדשה שעליה חתמה בשבוע שעבר מושלת המדינה קתי הוקול.

החוק החדש הוא חלק מחבילת חוקים שמטרתה להוקיר ולתמוך בניצולי שואה, על פי הצהרה שפירסמה המחלקה לשירותים פיננסיים של מדינת ניו יורק. הנאצים גנבו והחרימו מאות אלפי יצירות אמנות במלחמת העולם השנייה, בעיקר מקהילות יהודיות שהושמדו.

החוק החדש קובע כי מוזיאונים "יציגו שלט בולט או סימן אחר" על גבי יצירות האמנות כדי להבהיר שאלה נגנבו על ידי הנאצים. "יותר מ-600 אלף ציורים נבזזו מיהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, והעשירו את המשטר הנאצי בזמן שהשמידו את התרבות היהודית", אמר ג'ק קליגר, מנכ"ל המוזיאון למורשת יהודית בניו יורק, בהצהרה ל-CNN.

יצירות אמנות שבזזו הנאצים שנמצאו בביתו של קורנליוס גורליט במינכן שבגרמניה. רויטרס
יצירות אמנות שבזזו הנאצים התגלו במינכן/רויטרס
ביתו של קורנליוס גורליט, אספן יצירות אמנות שבביתו נמצאו יצירות שבזזו הנאצים. רויטרס
בביתו של קורנילוס גורליט במינכון נמצאו יצירות אמנות שהנאצים גנבו/רויטרס

"במשך שנים, רבים מציורים אלה הוצגו במוסדות שונים, ללא הכרה במוצא שלהם", הוא אמר. "החקיקה מקנת זאת ומאפשרת למוסדות בניו יורק לכבד את אלה שחייהם אבדו וכל נכסיהם נגנבו למען רווח".

מוקדם יותר השנה, משפחה יהודית עתרה לבית המשפט העליון בטענה כי ציור אימפרסיוניסטי שהוחרם על ידי הנאצים ב-1939 והגיע למוזיאון ספרדי, שייך לה. ב-2019, ה- FBI החזיר ציור ממוזיאון ארקל בניו יורק משום שנאצים גנבו אותו ממשפחה יהודית ב-1933.

בשנת אלפיים, המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק פתח ביוזמת מחקר המוצא כדי לזהות יצירות אמנות גנובות. במוזיאון יש כ-800 יצירות ש"היו באירופה במהלך השלטון הנאצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully