וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שש שנים: איחוד האמירויות מחזירה את השגריר לאיראן

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 13:12

השגריר סייף מוחמד אל-זאבי "ישוב למשימותיו בשגרירות איחוד האמירויות ברפובליקה האיסלמית של איראן בימים הקרובים כדי לתרום לקידום היחסים הבילטרליים", נמסר ממשרד החוץ של האמירויות

איחוד האמירויות הודיעה אתמול (ראשון) כי השגריר שלה בטהראן יחזור למלא את תפקידו בעוד כמה ימים, לאחר שש שנים של הידרדרות ביחסים בשל תמיכה בערב הסעודית.

השגריר סייף מוחמד אל-זאבי "ישוב למשימותיו בשגרירות איחוד האמירויות ברפובליקה האיסלמית של איראן בימים הקרובים כדי לתרום לקידום היחסים הבילטרליים", נמסר ממשרד החוץ של האמירויות. "הצעד נועד כדי למלא את האינטרסים המשותפים של שתי המדינות והאזור כולו", נמסר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל ע"י יורש העצר, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי, 13 בדצמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מוחמד בן זאיד עם נפתלי בנט 2021/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

היועץ הנשיאותי של איחוד האמירויות אנוואר גרגאש קרא ביולי להרגעת המתיחות האזורית ואותת על חזרה אפשרית של השגריר. איחוד האמירויות החלה לנתק את קשריה עם איראן ב-2016, מתוך סולידריות עם ערב הסעודית, לאחר שמפגינים באיראן תקפו צוותים דיפלומטיים של הממלכה באיראן. ההפגנות התעוררו לאחר שערב הסעודית הוציאה להורג 47 בני אדם, בראשם איש הדת השיעי נימר א-נימר, מנהיג הפופולרי ביותר של המיעוט השיעי במדינה הסונית. מדינות אחרות במפרץ הלכו בעקבות איחוד האמירויות, ובהן כוויית.

איראן הודיעה מוקדם יותר החודש כי גם כוויית שלחה בחזרה את השגריר הראשון מאז 2016 לטהראן. ביולי, שרי החוץ של איחוד האמירויות ושל איראן ערכו שיחת טלפון ודנו בקידום הקשרים, על פי דיווח התקשורת הממלכתית של הנסיכות.

איחוד האמירויות אף אמרה כי מדינות המפרץ הפרסי צריכות להשתתף ב"דיפלומטיה קולקטיבית" כדי להגיע להסכם גרעין עם איראן. ב-2020, איחוד האמירויות ביססה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, למורת רוחה של איראן. אך היא גם מקדמת התקרבות ביחסים עם מתחרות אזוריות לשעבר כמו קטאר וטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully