וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמה אישית? בחלק מהמרכזים הרפואיים שיעור ההתחסנות של צוותי הרפואה - פחות מ-50%

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 12:44

מדוח מיוחד של משרד הבריאות שהגיע לידי וואלה עולה כי בית החולים אסותא אשדוד נמצא במקום הראשון עם 100% התחסנות בכל החיסונים ואילו הדסה הר הצופים והדסה עין כרם במקום האחרון עם שיעורי התחסנות נמוכים מאוד. החיסונים עשויים לסייע במניעת הידבקות ממטופלים והדבקתם

בחלק מהמרכזים הרפואיים אחוז ההתחסנות של צוותי הרפואה עומד על פחות מ-50%, כך עולה מדוח מיוחד של משרד הבריאות שהגיע לידי וואלה. נתוני הדוח נאספו בשנת 2021 בבתי החולים הכללים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים, קופות החולים ולשכות הבריאות.

על פי הדוח, בית החולים אסותא אשדוד נמצא במקום הראשון עם 100% התחסנות בכל החיסונים ואילו הדסה הר הצופים והדסה עין כרם במקום האחרון עם אחוזי התחסנות נמוכים מאוד, כאשר בחיסון נגד הפוליו רק 29% התחסנו מבין עובדי בית החולים. מבית החולים ברזילי באשקלון ושערי צדק בירושלים לא התקבלו כלל דיווחים. מנהל היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות, פרופ' מיטשל שוואבר, קבע בדוח כי "על מוסדות רפואה עם אחוזי היענות בלתי מספקים להדביק את הפערים במהלך שנת 2022".

תחילת חיסוני הקורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חיסון צוותי בית החולים איכילוב לקורונה/ראובן קסטרו
דר ארז ברנבוים מנכ"ל אסותא אשדוד. באדיבות המצולמים
ד"ר ברנבוים/באדיבות המצולמים

עובדי מערכת הבריאות עלולים עקב עיסוקם להידבק ממטופליהם במחלות זיהומיות קשות. הם גם עלולים להדביק במחלות אלו את מטופליהם. אי לכך, קבע משרד הבריאות שעליהם להיות מחוסנים כנגד המחלות הקשות החשובות, אשר נגדן קיים חיסון בטוח ויעיל. ישנם שישה חיסוני חובה: שעלת, חצבת חזרת ואדמת בחיסון משולב, אבעבועות רוח, פוליו, צהבת B ותבחין טוברקולין.

על פי חוזר מנכ"ל, ישנן ארבע תוכניות חיסון לעובדי מערכת הבריאות בהתאם לתפקידם ובסדר עולה מבחינת היקפן: "תוכנית המינימום" - מיועדת לעובדי מנהל שאינם באים במגע עם חולים. "תוכנית הבסיס" - מיועדת לכל עובדי מערכת הבריאות העלולים להיחשף לחולים או לנוזלי גופם. "תוכנית לקבוצות מיוחדות" - מיועדת לעובדי הבריאות הנמצאים בסיכון גבוה במיוחד להידבק בדלקת כבד נגיפית ."תוכנית המקסימום" - מיועדת לעובדי בריאות המבצעים פעולות פולשניות המועדות לחשיפה לדם ונוזלי גוף, פעולות אשר ביצוען עלול להביא למעבר של גורם זיהומי ממטפל נשא נגיף למטופל.

משרד הבריאות עוקב אחר התחסנות עובדי המערכת מ-2014. לפני שמונה שנים אחוז הדיווחים עמד על 40% בסך הכל, וכיום הדיווחים עומדים על קרוב ל-90%. עם זאת ישנה שונות בין המוסדות השונים, כאשר בבתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים ישנם רק 84% דיווחים ואילו בלשכות הבריאות התקבלו 100% דיווחים.

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הגיב לממצאים. "חיסון עובדי בית החולים הוא תנאי כניסה לכל עובד המבקש להיות מועסק בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. לבית החולים יש אחריות למטופליו, והאחריות הזו מחייבת קודם כל אנשי צוות מחוסנים. אני שמח לראות כי 100% מעובדי בית החולים מחוסנים ועומדים בדרישות משרד הבריאות, נתון שמצטרף לכלל הפרמטרים בהם עומד בית החולים שחרט על דיגלו מצוינות חסרת פשרות תוך דאגה מקסימאלית למטופל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully