וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צברו 59 מיליון שקל בלי לשלם מס: ה"באבא ברוך" ובנו יידרשו להשיב כספים

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 20:14

לאחר שטענו שפעילותם אינה חייבת במס, בית המשפט קבע כי הרב ברוך אבוחצירא ובנו יהודה יידרשו לשלם קנס ומס על עשרות מיליוני שקלים על שירותי דת שנתנו. לטענתם, מקור הכסף במתנות, וחלקו נועד עבור לעמותות

ברוך אבוחצירא. דוד כהן, פלאש 90
ה"באבא" ישלם. הרב ברוך אבוחצירא/פלאש 90, דוד כהן

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (ראשון) כי ההכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים של הרב ברוך אבוחצירא, ה"באבא ברוך", ובנו הרב יהודה אבוחצירא מפעילותם הרבנית חייבות בתשלום מס הכנסה. זאת, לאחר שטענו כי פעילותם בין השנים 2011-2003 אינה חייבת במס.

לטענת השניים, הכספים שהופקדו בשנים אלה בחשבונות הבנקים שלהם מקורם במתנות אישיות, בהילולות שערכו. עוד טענו כי שימשו רק כ"צינור" להעברת תרומות לעמותות שונות, ממכירת תשמישי קדושה שהיו שייכים ל"באבא סאלי" וכן מתרומות של אנשים שתרמו "כאוות נפשם" כשפנו בבקשה לברכת הרב ברוך אבוחצירא, לקבלת ייעוץ או בבקשה לשהות בנוכחותו.

יהודה אבוחצירא, בנו של הבאבא ברוך, הרב אבוחצירא, בהארכת מעצר בחשד שאיים על הרנטגן ובני משפחתו, מרץ 2011. אורי לנץ
בנו של ברוך אבוחצירא. הרב יהודה אבוחצירא/אורי לנץ

פקיד שומה טען באמצעות עורכת הדין שירה ויזל גלצור כי ההפקדות בחשבונות הבנק הצטברו לסכום של כ-59 מיליון שקלים, והתקבלו במסגרת מתן שירותי דת על ידי הרב ברוך אבוחצירא והינן הכנסה מעסק, ולכן יש למסותן. עוד נטען כי המערערים כלל אינם מקיימים תיעוד על התקבולים המתקבלים על ידיהם.

במסגרת החלטתו ציין בית המשפט, כי במהלך חקירותיו אישר הרב ברוך אבוחצירא כי הוא מקיים קבלת קהל באופן מסודר מספר פעמים בשבוע. בנוסף, סיפר כי הוא משתתף באירועים, מקיים הילולות ונעזר במערך עובדים ועוזרים. לאור הראיות שהוצגו קבע בית המשפט כי בעבור פעילותו קיבל הרב ברוך תקבולים בסך של מיליוני שקלים בשנה, ועשרות מיליוני שקלים במהלך השנים החייבים במס.

"גובה הסכומים תדירות ההעברות והמערכת הענפה שאפשרה את המפגשים עם הרב, מלמדים שמדובר בפעילות העולה כדי עסק ואו משלח יד הנובעת ממעמדו והכשרתו של הרב, מכישוריו האישיים והמוניטין שלו, לרבות ייחוסו המשפחתי", נימק השופט. בנוסף, מכיוון שהמערערים לא ניהלו פנקסי חשבונות כמתחייב, הטיל בית המשפט על המערערים את הקנסות הקבועים בחוק וחייב אותם בהוצאות משפט בסך של 300 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully