וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 30 שעות -21 הרוגים: הסתיים המצור על מלון במוגדישו

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 15:29

כוחות הביטחון של סומליה אמרו כי הצילו 106 בני אדם שנלכדו בבית מלון והוחזקו כבני ערובה על ידי חמושים ביום שישי. 21 בני אדם נהרגו ו-117 נפצעו במתקפה של ארגון אל שבאב

כוחות הביטחון של סומליה אמרו כי הצילו 106 בני אדם שנלכדו בבית מלון והוחזקו כבני ערובה על ידי חמושים ביום שישי.

21 בני אדם נהרגו ו-117 נפצעו באירוע שנמשך 30 שעות, אמר שר הבריאות. על פי גורמים רשמיים, המאבק להשתלט על המלון הסתיים. התוקפים השתמשו בחומי נפץ כדי להיכנס למלון הייאט במוגדישו לפני שהשתלטו עליו.

הארגון האיסלמיסטי אל שבאב לקח אחריות על המתקפה. מפקד המשטרה עבדי חסן מוחמד הירה אמר לעיתונאים שבין הניצולים יש גם נשים וילדים.

המלון נהרס בעקבות הלחימה הקשה בין החמושים ל כוחות הביטחון בשישי-שבת. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות נראה עשן מיתמר מגג הבניין. "כוחות הביטחון סיימו את המצור והחמושים מתו. אין יותר ירי מהבניין", אמר אחד הגורמים הרשמיים.

"זה היה נורא, מאוד מפחיד לגור סמוך לירי, לפיצוצים. זה היה אחד הדברים הנוראיים שאי פעם ראיתי במוגדישו", אמר סגן מפקד לשעבר של סוכנות המודיעין הלאומית של סומליה, עבדיסלאם גולד ל-BBC.

שוטר אמר לרויטרס כי שתי מכוניות נפץ היו האמצעי שבו השתמשו החמושים כדי להיכנס למלון ביום שישי בלילה דרך מחסום הכניסה והשער. לאחר התקיפה הראשונית, אתר שקשור לאל שבאב כתב כי קבוצה של חמושים "יורים לכל עבר לאחר שנכנסו בכוח למלון", אתר פופולארי לעובדי הממשלה הפדרלית.

כוחות אבטחה התקשו להגיע לקומות העליונות של המלון במשך שעות בשל החמושים, שהחזיקו בני ערובה. מנהל בית חולים במוגדישו אמר ל-AFP כי לפחות 40 פצועים מטופלים בו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זירת פיגוע מחוץ למלון במוגדישו, בירת סומליה, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
פיגוע במלון במוגדישו ב-2016/רויטרס

אל שבאב הוא ארגון המקושר לאל קאעדה ונלחם בממשלה בסומליה במשך שנים. הארגון שולט במרבית מרכז ודרום סומליה, אך השפעתו מתפרשת גם על אזורים שבהם שולטת הממשלה, כולל במוגדישו.

בשבועות האחרונים, לוחמים שקשורים לארגון תקפו מטרות לאורך גבול סומליה-אתיופיה. המתקפה ביום שישי היא הראשונה של הארגון בבירה מאז שנבחר חסן שייח מוחמד לנשיא סומליה במאי.

בתי מלון ומסעדות הן מטרה נפוצה, אך במוגדישו אירעה גם המתקפה הקטלנית ביותר באוקטובר 2017, כשיותר מ-500 אנשים נהרגו כשמאית מלאה חומרי נפץ התפוצצה סמוך לצומת סואנת בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully