וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: שישה שבועות לפני הבחירות - בולסונרו התנפל על צלם

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 14:27

בולסונרו, שהיה בדרכו לארמון הנשיאותי, עצר לרגע לשמחת הקהל, יצא מהמכונית והצטלם עם הנוכחים - כשאדם החל לצעוק עליו ולהעליבו. כשלפתע תפס בולסונרו את המפגין בחולצתו וניסה לחטוף לו את הטלפון

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו, שידוע בפגישות הספונטניות שלו עם הציבור במהלך הקמפיין לקראת הבחירות לנשיאות, הפתיע את אדם בקהל ביום חמישי כשניסה לחטוף את הטלפון הסלולרי שלו.

בולסונרו, שהיה בדרכו לארמון הנשיאותי, עצר לרגע לשמחת הקהל, יצא מהמכונית והצטלם עם הנוכחים. עשרות אנשים הצטופפו סביבו כשאדם פרץ מהקהל והחל לצעוק על הנשיא. בולסונרו התעלם ונכנס למכוניתו.

"אני נמצא כאן כל יום, בולסונרו. אני רוצה לראות שאתה מספיק אמיץ כדי לדבר איתי", צעק המפגין, וילקר לאו, שצילם את עצמו במהלך התקרית. הוא אף העליב את הנשיא וקרא לו "כלב שעשועים של ממשלה שמעניקה הטבות ממניעים פוליטיים".

לפתע, הנשיא יצא שוב ממכוניתו, תפס את לאו בחולצתו וניסה לחטוף לו את הטלפון. "בוא הנה", הוא אמר בעודו מחזיק בכוח בזרועו של לאו. "אני רוצה לדבר איתך".

סרטון של התקרית, שאירעה שישה שבועות לפני הבחירות, נהפך לוויראלי ברחבי ברזיל. השמאל בברזיל מיהר לגנות את ההתנהגות של בולסונרו ואמר כי אינו ראוי לעמוד בראש המדינה. מימין התגאו בכמה אותנטי בולסונרו וכי אינו מפחד מפני מבקריו.

אחרי שבולסונרו תפס את לאו, צוות האבטחה שלו דחף אותו אחורה וביקש מהאנשים סביב להפסיק לצלם. בסופו של דבר, לאו, בליווי המאבטחים, חזר לדבר עם הנשיא. "מדוע כל כך אגרסיבי?" שאל אותו בולסונרו. "כשניסיתי לבוא לכאן, נאסר עלי להיכנס לארמון ולדבר איתך", ענה לו לאו. שני הגברים דנו בפוליטיקה כחמש דקות לפני שבולסונרו נכנס שוב למכונית שלו ונסע.

העצרת השנתית של האו"ם | נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
ז'איר בולסונרו/רויטרס

לאו, בן ה-26, הוא אושיית רשתות חברתיות עם 50 אלף עוקבים ביוטיוב ובאינסטגרם. הוא אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הוא עורך דין במקצועו וכי הגיע לכניסת הארמון כל יום במשך יותר מ-50 ימים כדי לשאול את הנשיא שאלה מול המצלמה.

"המטרה היתה לדון בטעויות של הממשלה שלו, והתגובה שלו היתה אבסורדית", הוא אמר. "הוא אוהב לנופף בדגל חופש הביטוי, אך איפה החופש של הצד השני שרוצה לשאול שאלות?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully