וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין יוצאת למלחמה במסטיקים

21.2.2003 / 20:07

המדינה משיקה פרויקט חדש במסגרתו יתחרו מוסדות שונים על הזכות לפתח תחליב שימוסס את השאריות הדביקות והלעוסות המכערות את פני הרחובות; הערכה: 2 מיליארד מסטיקים נלעסים שם בשנה

משרד המדע והטכנולוגיה הסיני מפנה את מיטב משאביו לטיפול בסוגייה מהותית וחשובה שמטרידה את האמריקאים תקופה ארוכה - מה לעשות עם המסטיקים המשומשים. בבי.בי.סי. דווח כי המשרד הזמין שמונה מוסדות לקחת חלק בתחרות שקיבלה את הכותרת המיסתורית "תוכנית 863". המטרה: לפטור את רחובות המדינה מהתוספות הדביקות והמכוערות שמוצאות את עצמן מושלכות ומודבקות בגסות בכל חלקה טובה.

על פי הערכה, שני מיליארד מסטיקים נלעסים מידי שנה על ידי 1.3 מיליארד אזרחי סין. סופם של כל המסטיקים האלה מכער את רחובות המדינה. בתום חג לאומי בשנה שעברה, לדוגמא, הציפו את כיכר טינאנמן והרחובות המקיפים אותה 600 אלף פיסות לעוסות שכאלה. מבצע הניקיון שנעשה בעקבות תוצאות החג עלה למדינה יותר ממאה אלף דולר.

במשרד המדע והטכנולוגיה מקווים כי המנצח בתחרות יזכה לקבל על עצמו את הפרויקט שעלותו נאמדה ב-120 אלף דולר. המוסד שינצח יעסוק ב-18 החודשים הבאים בפיתוח תחליב שימוסס את שיירי המסטיקים הלעוסים שנדבקים לכל דבר בכל מקום. בנובמבר האחרון התקבל חוק חדש בבייג'ין לפיו המשטרה זכאית לקנוס עברייני מסטיקים (אלה שלא משליכים את הפסולת הלעוסה לפחי אשפה) ב-20 עד 50 ין (כ-2 - 6 דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully