וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: "רוסיה עלולה להוציא לפועל משהו אכזרי ביום העצמאות האוקראיני"

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 11:21

האוקראינים אינם יכולים "לאפשר למוסקבה להפיץ פחד וייאוש" בקרבם בזמן שהם מציינים את יום העצמאות ה-31 מהמשטר הסובייטי, אמר הנשיא. "כולנו צריכים להיות מודעים לכך שרוסיה אולי תנסה משהו מכוער במיוחד, משהו אכזרי במיוחד" לקראת ה-24 באוגוסט

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר את האוקראינים וביקש מהם להישאר דרוכים בזמן שהם מתכוננים לחגוג את יום העצמאות האוקראיני. בסוף השבוע שוב הופגז חצי האי קרים שבשליטת רוסיה מאז 2014, ו-12 אזרחים נפצעו בנפילת טיל ליד תחנת כוח הגרעינית.

בנאום הלילי שלו אמש (שבת), אמר זלנסקי כי האוקראינים אינם יכולים "לאפשר למוסקבה להפיץ פחד וייאוש" בקרבם בזמן שהם מציינים את יום העצמאות ה-31 מהמשטר הסובייטי. "כולנו צריכים להיות מודעים השבוע לכך שרוסיה אולי תנסה משהו מכוער במיוחד, משהו אכזרי במיוחד", הוא אמר לקראת ה-24 באוגוסט - שבו גם מציין העולם ואוקראינה שישה חודשים ללחימה.

בעיר חרקוב, השנייה בגודלה באוקראינה, יוטל ביום רביעי עוצר במשך כל היום, הודיע המושל האזורי אולה סינהאב.

בשבת, טיל רוסי פגע באזור מגורים בדרום אוקראינה, סמוך לתחנת כוח גרעינית בשם Pivdennoukrainsk, ו-12 בני אדם נפצעו. בנוסף, נמשכו ההפגזות ליד תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, הגדולה באירופה, עוררו חששות מחודשים לגבי אסון גרעיני.

זלנסקי התייחס בנאומו באופן מעומעם לשורה של פיצוצים בימים האחרונים בחצי האי קרים. אוקראינה לא נטלה אחריות על התקיפות. "אתה יכול להרגיש את חצי האי קרים באוויר השנה, שהכיבוש שם הוא רק זמני, ושאוקראינה חוזרת", הוא אמר. אתמול פגע רחפן בבניין סמוך למטה הצי הים השחור של רוסיה בחצי האי קרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

משרד ההגנה האלבני הודיע אתמול כי שלושה אנשים בעלי דרכון רוסי ואוקראיני נעצרו כשניסו לחדור לבסיס צבאי ומפעל נשק במרכז אלבניה. על פי המשרד, שני חיילים אלבנים נפצעו כשניסו לעצור אותם. ראש ממשלת אלבניה אדי ראמה אמר כי השלושה "חשודים בריגול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully