וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסוק כמעט חזר לבסיס: החילוץ המורכב של המטייל הישראלי מהרי צפון הודו

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 20:54

מטייל בן 27 נקלע למצוקה במהלך טיול, אחרי שלקה במחלת גבהים. בזמן התארגנות צוותי החילוץ חלה התדרדרות במצבו של הצעיר, והיה חשש ממשי לחייו. בהמשך כלי טיס הודי הוקפץ לאזור וניסה לאתר את הצוותים. לבסוף, הישראלי אותר, פונה לבית חולים מקומי ויצא מכלל סכנה

בווידאו: ישראלי בן 27 חולץ במצב קשה במהלך טרק בהודו/צילום: מגנוס חילוץ והצלה

מטייל ישראלי, בן 27, שנקלע למצוקה בצפון הודו חולץ הלילה (שבת) במבצע מורכב של משרד החוץ עם חברת "מגנוס - חילוץ והצלה". אות מצוקה מהמטייל, מבוטח "פספורט קארד", שסבל ממחלת גבהים במהלך טיול במדינת ג'מו וקשמיר בצפון הודו, הגיע למטה העולמי של החברה בישראל, שפעלה מיד לחלצו בדחיפות ולמשימה התגייסה גם סלין אלקוקין, קונסולית ישראל בניו דלהי.

בזמן התארגנות צוותי החילוץ, מצבו של הצעיר התדרדר והיה חשש ממשי לחייו. "המורכבות הייתה כפולה ומכופלת במקרה זה עקב מחלת הגבהים ממנה סבל המטייל", אמר לוואלה המחלץ ואיש השטח חיליק מגנוס.

חילוץ ישראלי בן 27 במצב קשה מטרק בהודו. מגנוס חילוץ והצלה, אתר רשמי
הצעיר שנזקק לחילוץ/אתר רשמי, מגנוס חילוץ והצלה
חילוץ צעיר ישראלי בן 27 במצב קשה מטרק בהודו. מגנוס חילוץ והצלה, אתר רשמי
סיום החילוץ. הישראלי בריא ושלם/אתר רשמי, מגנוס חילוץ והצלה

בינתיים, הקונסולית יצרה קשר עם סגן שר מקומי ועם חיל האוויר ההודי, ודאגה להוצאת מסוק חילוץ צבאי, ללא סיוע נספח צה"ל. המסוק הצבאי חבר למחלצים של מגנוס - חילוץ והצלה, לאחר שלא מצא את הקבוצה ואף התכוון לחזור לבסיס. אלקוקין שוחחה ישירות עם הטייס ודרשה שלא יחזור עד שיימצא הישראלי במצוקה. במקביל, שוחחה הקונסולית עם בית החולים מקומי בעיר לה, ודאגה לצוות שיקבל את המחולץ.

למבצע הבינלאומי המורכב הצטרפה גם אילנית לוי, ממחלקת ישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, שליוותה את האירוע לאורך הלילה. היא עדכנה כי חל שיפור משמעותי במצבו של הישראלי, והוא אינו מצוי עוד בסכנת חיים. גורם שהיה מעורב בחילוץ אמר לוואלה כי "זה עוד אירוע שמוכיח כי ערכים של נחישות, מקצועיות, יצירתיות התרכזות במטרה, חתירה לפתרון, הפעלת גורמים מקומיים, שיתוף פעולה מיטבי עם חברת החילוץ מגנוס, מביא גם ניצחון".

טל טוסק, סמנכ"ל מגנוס - חילוץ והצלה, אמר לוואלה כי "גורם הזמן משמעותי מאוד בחילוצים כאלה. אלמנט קריטי בהצלת החיים הזו היה המכשיר הלוויני שהיה ברשות המטיילים, וכן תושיית החברים שהיו עימו, התנהלותם וקור הרוח שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully