וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אמירתו על השואה: משטרת גרמניה בוחנת פתיחת חקירה נגד אבו מאזן

עודכן לאחרונה: 19.8.2022 / 15:09

על פי משטרת ברלין, יו"ר הרשות נחקר על הסתה אפשרית לשנאה וזאת בעקבות תלונה שהוגשה נגדו. הוא חשוד בהכחשת שואה - עבירה פלילית בגרמניה. עם זאת, לאבו מאזן חסינות דיפלומטית מפני העמדה לדין משום שאמר את הדברים במהלך ביקור רשמי בגרמניה

בווידאו: אבו מאזן על אדמת גרמניה - "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות"/צילום: רויטרס

משטרת גרמניה הודיעה היום (שישי) כי היא בוחנת פתיחת חקירה נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעקבות אמירתו לפיה "ישראל ביצעה 50 שואות בפלסטינים". זאת, בעקבות תלונה שהוגשה נגדו והוא חשוד בהכחשת שואה - עבירה פלילית בגרמניה. עם זאת, לאבו מאזן חסינות דיפלומטית מפני העמדה לדין - משום שאמר את הדברים בביקור רשמי במדינה.

התבטאותו של אבו מאזן, במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, עוררה סערה גדולה בגרמניה ובישראל. בהמשך, יו"ר הרשות חזר בו והבהיר כי "לא התכוון להכחיש את הייחודיות של השואה - שהיא הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה".

מסע"ת | קנצלר גרמניה, שולץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן 17 באוגוסט 2022. רויטרס
"חסין מפני העמדה לדין". אבו מאזן ושולץ, שלשום/רויטרס

ביום רביעי, במהלך מסיבת העיתונאים עם שולץ, נשאל אבו מאזן אם הוא מעוניין להתנצל על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972 שבוצע על ידי מחבלים פלסטינים. בתגובה, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי ישראל ביצעה 50 מעשי טבח נגד פלסטינים, ולאחר מכן הוסיף כי ישראל ביצעה "50 שואות" נגד הפלסטינים.

קנצלר גרמניה, שעמד לצדו של אבו מאזן נדהם מהדברים ולא הסתיר את כעסו. בהודעה שפרסם זמן קצר לאחר ההתבטאות הוא גינה את ההשוואה שביצע אבו מאזן. בהודעה נוספת תקף שולץ את דבריו של אבו מאזן בחריפות, ואמר כי הוא "נגעל מההערות המקוממות" שלו. "עבורנו הגרמנים במיוחד, כל השוואה ליחודיות של השואה היא בלתי-נסבלת ובלתי-מתקבלת", כתב בטוויטר.

ממשל ביידן גינה גם הוא בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית. כמו כן, השליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות דברה ליפשטדט אמר כי השוואתו של אבו מאזן של פעולות ישראל לשואה אינה מקובלת. "עיוות השואה מתדלק אנטישמיות ועלולות להיות לכך השלכות מסוכנות", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully