וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם לרוסיה: אל תנתקי החשמל מתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 10:59

"ברור מאליו שהחשמל מזפוריז'יה באוקראינה הוא חשמל אוקראיני...יש לכבד את העקרון הזה", אמר גוטרש. רוסיה ביקשה מהעובדים בתחנת הכוח הגרעינית לא להגיע היום לעבודה. הבקשה הזו עלולה להיות רמז לכך שרוסיה מתכננת פרובוקציה בקנה מידה גדול במקום

בווידאו: הפגזות רוסיות על חבל לוהנסק/צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ביקש אתמול (שישי) מרוסיה לא לנתק את תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה מרשת החשמל האוקראינית. זאת לאחר דיווחים באוקראינה שרוסיה מתכוונת לעשות זאת. "ברור מאליו שהחשמל מזפוריז'יה באוקראינה הוא חשמל אוקראיני...יש לכבד את העקרון הזה", אמר גוטרש שביקר בנמל אודסה בדרום אוקראינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו אתמול בטלפון על המצב באוקראינה ובתחנת הכוח, והסכימו על הצורך לשלוח צוות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לתחנת הכוח. תחילה, התעקש פוטין שהצוות ייסע לאתר דרך רוסיה, אולם לשכתו של מקרון מסרה כי פוטין "שקל מחדש את הדרישה", ולבסוף, ביטל אותה.

מהקרמלין נמסר כי במהלך השיחה דיווח פוטין על ההפגזות של תחנת הכוח בדרום אוקראינה, שלדבריו מגיעות מהצד האוקראיני, יצרו סכנה של "קטסטרופה בהיקף עצום". כמו כן, על פי דיווחים, פוטין סיפר למקרון על המכשולים הנמשכים לאספקת מזון רוסי ומוצרי דישון לשווקי העולם. זאת הפעם הראשונה ששני המנהיגים שוחחו מאז מאי.

תחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה. רויטרס
"מידע על אסון אפשרי". תחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה/רויטרס

רוסיה ביקשה מוקדם יותר מהעובדים בתחנת הכוח הגרעינית לא להגיע היום לעבודה. לפי דיווח ב-NBC, הבקשה הזו עלולה להיות רמז לכך שרוסיה מתכננת פרובוקציה בקנה מידה גדול במקום. זאת, על רקע ביקורו של גוטרש באזור.

"יש מידע חדש על אסון אפשרי בתחנה", אמר גורם במנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה באוקראינה. "רוסיה נתנה הוראה לרוב הצוות שלהם לא ללכת לעבודה וזו עדות לכך שהיא מכינה פרובוקציה גדולה בתחנת הכוח שעשויה להיות כרוכה בדליפת קרינה".

מנגד, בכלי התקשורת ברוסיה דווח על כי כוחות בצבא אוקראינה החלו להפגיז אזור עם אוכלוסייה אזרחית באנרגודר - עיר שנמצאת סמוך לתחנת הכוח הגרעינית. עוד דווח שאתמול רוסיה איימה לסגור את התחנה והזהירה כי קיים סיכון לאסון באזור עקב הפגזות מצד אוקראינה.

גוטרש נפגש אתמול עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ונשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן בלבוב. השלושה דנו בנושא משבר המזון העולמי והסכנה לאסון גרעיני בתחנת הכוח הגרעינית זאפוריז'יה שנמצאת בשליטת רוסיה. בדיון עלה גם נושא שיחות השלום עם רוסיה - זלנסקי אמר כי כל מתווה של שלום יתאפשר רק לאחר שצבא רוסיה ייסוג מכל השטחים שכבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully