וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה: בת 16 אינה בוגרת דיה כדי לעבור הפלה

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 14:06

נערה הגישה בקשה לסיום ההיריון בטענה כי היא תלמידה בבית ספר תיכון ללא עבודה, ולכן אינה מוכנה לטפל בתינוק. אך בית משפט פסק כי היא אינה בוגרת מספיק כדי לקבל החלטה לגבי הפלה - ושלל ממנה את הזכות

בית משפט בפלורידה פסק כי נערה בת 16 אינה בוגרת מספיק כדי לעבור הפלה. בת ה-16 הגישה בקשה לסיום ההיריון בטענה כי היא תלמידה בבית ספר תיכון ללא עבודה, לכן אינה מוכנה לטפל בתינוק.

בית המשפט פסק ביום שני כי הנערה אינה בוגרת דיה כדי לקבל החלטות כמו לעבור הפלה, ומנע ממנה את האפשרות.

"בית המשפט מצא, בהתבסס על עדויות אובייקטיביות, כי מבקשת הבקשה לא ביססה באמצעות ראיות משכנעות וברורות כי היא בוגרת מספיק כדי להחליט אם לסיים את הריונה", נכתב בפסק הדין. הנערה עירערה על הפסיקה, אך בית המשפט לערעורים לא קיבל את הערעור ותמך בפסיקה של הערכאה הנמוכה יותר.

מושל פלורידה רון דה סנטיס. FILE PHOTO, רויטרס
הכוכב הבא של הרפובליקנים - מושל פלורידה רון דסנטיס/רויטרס, FILE PHOTO

כדי שקטינה תוכל לעבור הפלה במדינת פלורידה, עליה לספק אישור כתוב מהורה או אפוטרופוס חוקי ורופא שיבצע את ההפלה. הנערה במקרה המדובר אמרה כי אביה אינה מסוגל לעזור לה וכי "האפוטרופוס שלה מסכים עם מה שהיא רוצה לעשות".

ביוני בית המשפט העליון בארצות הברית הפך את פסיקת "רו נגד וייד" מ-1973 שהעניקה את הזכות להפלה לכל הנשים ברחבי ארצות הברית. חוקי הפלות נתונים כעת בידי המדינות השונות, כל אחת על פי עקרונותיה. מאז פיסקת בית המשפט העליון, פלורידה אסרה על הפלה לאחר השבוע ה-15 של הריון, ללא יוצאים מהכלל כמו במקרה של אונס או גילוי עריות.

עם זאת, החוקים בפלורידה פחות נוקשים לעומת שכנותיה, כולל קרוליינה הדרומית, ג'ורג'יה, מיסיסיפי, אלבמה ולואיזיאנה - שבהן אסור לבצע הפלה לאחר השבוע השישי, או לחלוטין. הנערה בת ה-16 תיאלץ כעת להמשיך בהריון או לצאת מגבולות המדינה למדינה אחרת שבה החוק שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully