וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מבהיר: לא התכוונתי להכחיש שואה, זה הפשע הנתעב בהיסטוריה

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 11:54

יו"ר הרשות אמר כי הוא "לא התכוון להכחיש את הייחודיות של השואה" וכי הוא מגנה אותה בכל תוקף. זאת אחרי שהאשים את ישראל בביצוע "50 שואות" נגד הפלסטינים. בעקבות דבריו, לשכת גנץ פנתה ליועציו והבהירה להם שישראל מצפה שיחזור בו מדבריו

בווידאו: אבו מאזן על אדמת גרמניה - "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות"/צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר היום (רביעי) כי "השואה היא הפשע הנתעב ביותר בהיסטוריה". זאת אחרי שאמר כי ישראל ביצעה נגד הפלסטינים "50 שואות", בהתבטאות שעוררה סערה גדולה בגרמניה ובישראל. לפי הודעת לשכתו של אבו מאזן, הוא "לא התכוון להכחיש את הייחודיות של השואה" וכי הוא מגנה אותה בכל תוקף. עוד נמסר כי יו"ר הרשות התכוון בדבריו ל"פשעים ולמעשי טבח שביצעו כוחות ישראליים נגד הפלסטינים מאז הנכבה. הפשעים האלו לא נעצרו עוד היום".

במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשאל אתמול אבו מאזן אם הוא מעוניין להתנצל על טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972 שבוצע על ידי מחבלים פלסטינים. בתגובה, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי ישראל ביצעה 50 מעשי טבח נגד פלסטינים, ולאחר מכן הוסיף כי ישראל ביצעה "50 שואות" נגד הפלסטינים.

גורם ישראלי בכיר אמר כי לשכתו של שר הביטחון בני גנץ פנתה הבוקר ליועציו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן והבהירה להם כי ישראל מצפה שיחזור בו מדבריו ויפרסם הודעת הבהרה.

מסע"ת | קנצלר גרמניה, שולץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן 17 באוגוסט 2022. רויטרס
יו"ר הרשות ניסה להתנער מדבריו. אבו מאזן ושולץ במסיבת העיתונאים בברלין, אתמול/רויטרס

קנצלר גרמניה, שעמד לצדו של אבו מאזן במהלך מסיבת העיתונאים, נדהם מהדברים ולא הסתיר את כעסו. בהודעה שפרסם לאחר מסיבת העיתונאים הוא גינה את ההשוואה שביצע אבו מאזן. הבוקר, תקף שולץ את דבריו של אבו מאזן בחריפות, ואמר כי הוא "נגעל מההערות המקוממות" שלו. "עבורנו הגרמנים במיוחד, כל השוואה ליחודיות של השואה היא בלתי-נסבלת ובלתי-מתקבלת", כתב בטוויטר.

במערכת הפוליטית הגיבו בזעם לדבריו של אבו מאזן. ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ כי ‏אמירתו של אבו מאזן "אינה רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. שישה מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו".

שרת הפנים איילת שקד עקצה את גנץ, "אבו מאזן נלחם בחיילי צה"ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין". בתגובה, מהמחנה הממלכתי, שבראשו עומד גנץ, נמסר: "אמירתו של אבו מאזן היא אנטישמית ואנו קוראים לו לחזור בו מדבריו. מי שלא שולח חיילים לקרבות שלא יתן עצות איך למנוע מלחמות. שר הביטחון מחויב לביטחון ישראל וימשיך לעשות כל שנידרש על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים".

יו"ר יד ושם דני דיין גינה את דבריו של אבו מאזן: "‏דבריו הבזויים על '50 שואות' הם שפל מדרגה מעורר סלידה. על ממשלת גרמניה להגיב כראוי לדברי הבלע שהושמעו בתוככי משרד הקנצלר".

ממשל ביידן גינה גם הוא בחריפות את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית. כמו כן, השליחה האמריקנית למאבק באנטישמיות דברה ליפשטדט אמר כי השוואתו של אבו מאזן של פעולות ישראל לשואה אינה מקובלת. "עיוות השואה מתדלק אנטישמיות ועלולות להיות לכך השלכות מסוכנות", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully