וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: אוניה ראשונה נושאת דגן בדרכה לאפריקה

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 15:55

יצוא הדגן של אוקראינה צנח מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר בשל סגירת נמלי הים השחור שלה, מה שגרם לעלייה במחירי המזון בעולם ועורר חששות מפני מחסור באפריקה ובמזרח התיכון

האונייה Brave Commander"" עזבה את נמל הים האוקראיני פיבדני היום (שלישי) כשהיא נושאת את המטען הראשון של מזון לאפריקה, כך עולה מנתוני חברת הניתוח הפיננסי רפיניטיב איקון.

יצוא הדגן של אוקראינה צנח מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר בשל סגירת נמלי הים השחור שלה, מה שגרם לעלייה במחירי המזון בעולם ועורר חששות מפני מחסור באפריקה ובמזרח התיכון.

האוניה Brave Commander עזבה את נמל הים השחור באוקראינה לאפריקה. רויטרס
האוניה "Brave Commander"/רויטרס

המצור שהטילה רוסיה על שלושת נמלי הים השחור של אוקראינה הוסר בחודש שעבר במסגרת הסכם בין מוסקבה לקייב, שתווך על ידי האו"ם וטורקיה, וכעת אפשר לשלוח מאות אלפי טונה של דגן אוקראיני ללקוחות. אוניית Brave Commander"", שנושאת 23 אלף טונה של חיטה, עזבה לג'יבוטי כשהיעד הסופי הוא אתיופיה, אמר משרד התשתיות האוקראיני. היא צפויה להגיע ליעדה בתוך שבועיים.

מנכ"ל תוכנית המזון העולמית (WFP), דיוויד ביזלי, אמר כי הצעד החשוב ביותר במאבק ברעב הגלובלי הוא פתיחת נמלי הים השחור של אוקראינה. משלוחים נוספים של מזון צפויים להגיע בשבועות הקרובים למדינות במזרח התיכון וקרן אפריקה.

למרות ההתקדמות בסוגיה, העולם עדיין מתמודד עם משבר מזון חסר תקדים, על פי WFP,
50 מיליון אנשים ב-45 מדינות נמצאים כעת על סף רעב.

אוקראינה יכולה לייצא 3 מיליון טונה של דגן מנמליה בספטמבר ובעתיד תייצא 4 מיליון טונה דגן בחודש, נמסר ממשרד התשתיות. על פי המשרד, אוקראינה קיבלה בקשות מ-30 אוניות להגיע לאוקראינה בשבועיים הקרובים כדי לייצא דגן.

משרד ההגנה טורקי אמר כי חמש אוניות, כולל "Brave Commander", עזבו את אוקראינה היום כשהן נושאות תירס וחיטה. סך כל האוניות שעזבו עד כה את נמלי הים השחור של אוקראינה במסגרת ההסכם הוא 21.

למרות הסרת המצור, יצוא הדגן האוקראיני ירד ב-46% ב-2022 לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-2.56 מיליון טונה, על פי משרד החקלאות. אוקראינה ייצאה 948 אלף טונה של דגן במחצית הראשונה של אוגוסט לעומת 1.88 מיליון טונה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully