וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן פיטוסי, שנורה למוות בשוגג על ידי חברו, מובא למנוחות: "ידע שזו עבודת קודש"

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 19:25

פיטוסי, שהותיר אחריו הורים ושלוש אחיות, נקבר בבית העלמין הצבאי בנתניה. בהלוויה משתתפים חבריו ליחידה. אחיותיו סיפרו לוואלה על האדם שהיה. "חיבק אותנו באמונה שלו - בזכותו עלינו לארץ. הוא היה מאוד רוחני והרגשנו שמשהו הולך לקרות"

בווידאו: ביקור הרמטכ"ל, אביב כוכבי בזירה בה נהרג לוחם צה"ל בטול כרם/צילום: דובר צה"ל
נתן פיטוסי. דובר צה"ל
"פצצת אנרגיה של טוב". נתן פיטוסי/דובר צה"ל

הלוחם שנורה למוות אמש (שני), נתן פיטוסי, מובא הערב למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה. לנתן שלוש אחיות גדולות. התאומות, אטל וסלומה, סיפרו לוואלה על מי שאחיהם היה. "אנחנו משפחה מאוד ציונית ומאמינה - נתן היה צדיק נסתר. אחד מל"ו צדיקים. הוא חיבק אותנו באמונה שלו", סיפרו האחיות.

"חשוב לנו שידעו שקרו לו נתן כי כל החיים שלו הוא רק נתן, חי בשביל לתת. נתן חיוך, צדקה, אוכל ובזכותו עלינו לארץ. גרנו בפריז", המשיכו האחיות, שגם שירתו לפני נתן בצבא, וביקשו להדליק נרות לזכרו. "נתן היה רוחני וקשור לעולם הבא ולקודש ברוך הוא. הייתה הרגשה שזה משהו שעומד לקרות".

עוד סיפרו האחיות כי נתן ממש אהב את הצבא, "הוא ידע שזו עבודת קודש", הסבירו. לדבריהן, נתן רצה להיות לוחם. "הוא אהב לדבר עם השם וסקייטבורד, להיות עם חברים. כולם היו נפגשים, כולם הכירו את נתן", אמרו האחיות.

צה"ל בתחקור ראשוני של האירוע בו נהרג לוחם צה״ל מירי כוחותינו. 16 באוגוסט 2022. דובר צה"ל
תחקיר צה"ל אחרי הירי. היום/דובר צה"ל

בנתניה גם הביעו אבל על האירוע ולכתו של נתן. "הכרתי את נתן כילד וכנער שהתפלל אצלנו בקהילה, איזה קסם של בחור, כולו לב, פצצת אנרגיה של טוב, חברותיות ואינסוף קסם אישי", נפרד חזן בית הכנסת שאליו נהג ללכת פיטוסי, רפאל ביטן נתיב.

"הצמיחה המשובחת שלו הייתה תמיד דבר יוצא מן הכלל, חרף התמודדויות הקהילה הצרפתית עם אתגרי העלייה, מצב הנוער וההשתלבות במרקם הישראלי, נתן הצליח לפלס לעצמו תמיד את הדרך, בחיוך צנוע וכובש ובהתמדה ורצון להצליח הוא השתלב במצויינות בחיי הקהילה התוססת והיה אהוב ונחמד בכל מקום בו היה", המשיך החזן. "אהבתי אותו גם במעט המילים שהחלפנו בינינו, אוהב את משפחתו ושולח להם חיזוקים ואיחולי נחמה. לא פחות מכך, שולח הרבה כח לחייל שטעה טעות מבצעית ונתגלגלה 'חובה' זו על ידו".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "יחד עם תושבי העיר נתניה, אני כואבת את לכתו של בן העיר סמל ראשון נתן פיטוסי שנהרג הלילה. נתן, עלה לפני מספר שנים עם משפחתו מצרפת, בוגר תיכון 'תמר אריאל', היה תלמיד שקדן ושאף תמיד להצליח. אני משתתפת בצער המשפחה ושולחת להם תנחומים".

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully