וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציידת, אופנוענית ואמא: נחשו מי רוצה לחזור לקונגרס האמריקני

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 14:58

שרה פיילין, שעלתה לכותרות כשנבחרה להיות מועמדת המפלגה הרפובליקנית לסגנית נשיא לצד המועמד לנשיאות ג'ון מקיין בבחירות ב-2008, היא אחת משלושה מועמדים בבחירות המקדימות למושב הבודד של מדינת אלסקה בבית הנבחרים

תושבי אלסקה יצביעו היום (שלישי) אם לשלוח את המושלת לשעבר והמועמדת הרפובליקנית לשעבר לסגנית הנשיא, שרה פיילין, לקונגרס שוב.

פיילין, שעלתה לכותרות כשנבחרה להיות מועמדת לסגנית נשיא לצד המועמד לנשיאות ג'ון מקיין, בבחירות ב-2008, היא אחת משלושה מועמדים בבחירות מיוחדות למושב הבודד של מדינת אלסקה בבית הנבחרים. היא מתחרה מול ניק בגיץ' השלישי הרפובליקני ומרי פלטולה הדמוקרטית. המנצח יכהן כחבר קוגנרס עד תום השנה וימשיך בכך את כהונתו של חבר הקונגרס הרפובליקני דון יאנג, שמת במרץ לאחר 49 שנים בשירות ציבורי.

פיילין הודיעה על תמיכה בטראמפ: "יבעט לדאעש בישבן"/צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בגיץ' הוא יזם טכנולוגי עשיר. הוא מגיע ממשפחה של דמוקרטים אדוקים וקרוי על שם סבו, חבר קונגרס בעבר. פלטולה הדמוקרטית צפויה להרוויח מהעובדה ששני רפובליקנים מתמודדים על התפקיד ועשויה להיות חברת הקונגרס האמריקנית-ילידית. המנצח בבחירות המיוחדות הלילה באלסקה יוכרז רק בסוף אוגוסט, לאחר ספירת ההצבעות שיישלחו בדואר.

שני המועמדים הרפובליקנים התקוטטו בשבועות האחרונים. בגיץ' כינה את פיילין "מפסידנית" בהתייחסו לאכזבה שחשו הרפובליקנים באלסקה כשהתפטרה ב-2009 מתפקיד המושלת בשל כישלונה במועמדות לסגנית נשיא ב-2008. "בחרנו אותה למלא תפקיד, והיא לא טרחה לסיים את העבודה. היא רצתה להיות עשירה ומפורסמת", נכתב בפרסומת של בגיץ'.

סינדי מקיין ג'ון מקיין ושרה פיילין. רויטרס
שרה פיילין לצד ג'ון מקיין ואשתו/רויטרס

פיילין קיבלה את תמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אך על פי פרשנים, צפויה לה דרך קשה בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר בשל אחוזי התמיכה הנמוכים בה. חלק מהבוחרים אמרו כי היא נטשה את אלסקה לאחר שהתפטרה ב-2009 על רקע תלונות אתיות וחובות שונים. מנגד, התמיכה בה נותרה חזקה בקרב רפובליקנים אחרים, כולל נשים שמרניות שמזדהות עם הקשיים של אמא עובדת.

בעיר הולדתה, וסילה, יש בוחרים שזוכרים עדיין את הימים שבהם פיילין התמודדה בתחרויות יופי וכיכבה בקבוצת הכדורסל של התיכון המקומי. חלקם מעריצים את האופן שבו לא השתנתה, גם בתקופה שנהפכה למוכרת בעולם כולו, ואת העובדה שהיא מוכנה תמיד לדבר עם האנשים ברחוב.

רבים גם זוכרים לטובה את הקמפיין שלה ב-2008 לצד מקיין, שבו ספגה ביקורת אך גם תמיכה בשל האמירות האנטי ממסדיות שלה והתדמית של האמא המסורה שהציגה. יש הרואים את היותה סלבריטאית בימין הקיצוני כנכס. לדבריהם, היא תוכל להפנות את תשומת הלב לאלסקה באופן שבו חבר קונגרס חדש לא יוכל.

ספרה של שרה פיילין מוצג בחנויות. רויטרס
ספרה של שרה פיילין/רויטרס

אך התהילה שלה גם עלתה לה בקולות. מאז שהתפטרה מתפקיד המושלת, פיילין הופיעה בעיקר בטלוויזיה בערוצים שמרניים כמו Newsmax וקידמה רפובליקנים אחרים מחוץ למדינה. יש בוחרים באלסקה שאינם מרוצים מכך.

החמים לשעבר שלה, הוריו של טוד פיילין, ערכו אתמול אירוע לגיוס כספים בעבור בגיץ'. כשג'ים פיילין, אביו של טוד, נשאל מדוע הוא תומך בו על פני הכלה לשעבר שלו, הוא ענה: "כי הוא יישאר בתפקיד כל זמן שנרצה בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully