וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויליאם רוטו בנאום ראשון כנשיא קניה: רוצה להיות הנשיא של כולם

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 14:07

ועדת הבחירות הודיעה כי סגן הנשיא המכהן ויליאם רוטו ניצח בבחירות לנשיאות לאחר קרב צמוד עם יריבו ראילה אודינגה. ספירת הקולות נמשכה כמה ימים ולוותה בטענות להונאות וזיופים. רוטו גבר על אודינגה בפער זעיר - 50.49% מהקולות לעומת 48.5%

בווידאו: הכרזה על תוצאות בחירות לנשיאות בקניה ומהומות שפרצו במדינה/צילום: רויטרס

קניה התעוררה הבוקר (שלישי) לנשיא חדש. ועדת הבחירות הודיעה אמש כי סגן הנשיא המכהן ויליאם רוטו ניצח בבחירות לנשיאות לאחר קרב צמוד עם יריבו ראילה אודינגה. ספירת הקולות נמשכה כמה ימים ולוותה בטענות להונאות וזיופים. ההכרזה על רוטו עוררה אתמול פרץ אלימות בערים שונות מצד תומכי אודינגה, והמשטרה נאלצה לפזר את המפגינים ששרפו צמיגים בין השאר.

רוטו גבר על אודינגה בפער זעיר בבחירות ב-9 באוגוסט, וגרף 50.49% מהקולות לעומת 48.5% שגרף מתחרו.

לקניה, המדינה העשירה והיציבה ביותר במזרח אפריקה, יש היסטוריה של שפיכות דמים לאחר בחירות. ב-2007 לאחר הבחירות לנשיאות נהרגו 1,200 אנשים בגל אלימות שפרץ במדינה. יותר ממאה אנשים נהרגו ב-2017 לאחר שבית המשפט העליון הפך את התוצאות בשל אי סדרים בהליך ההצבעה.

אלימות פרצה לאחר ההכרזה על ניצחונו של ויליאם רוטו בנשיאות קניה. רויטרס
אלימות פרצה לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות/רויטרס

תומכי אודינגה סרב לקבל את תוצאות הבחירות. מקאו מטואה, ראש הקמפיין של אודינגה, אמר כי נערכות התייעצויות לגבי הדרך קדימה.

רוטו קרא אתמול בנאום הניצחון שלו לאחדות ואמר כי הוא רוצה להיות הנשיא של כולם. הוא הוסיף כי המדינה צריכה להתמקד כעת בעתיד. "לאלה שפעלו נגדנו, אני רוצה לומר להם שאין להם ממה לחשוש. לא תהיה נקמה. אין לנו את המותרות להביט אחורה".

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר מכן, הוא אמר גם כי שוחח עם אודינגה. "התקשרתי ליריב שלי ושוחחתי איתו. הסכמנו שנדבר בכל מקרה", הוא אמר לכתבים.

ויליאם ראטו, מועמד לנשיאות בקניה. רויטרס
ויליאם רוטו בקמפיין/רויטרס

רוטו התמקד בקמפיין שלו בחברה המעמדית בקניה והבדיל בין ה"האסלרים" - עניי קניה - ל"דיינסטיז" - המשפחות האמידות בעלות ההשפעה כמו משפחת אודינגה או משפחתו של אוהורו קנייטה , הנשיא היוצא, שמילאו תפקיד מרכזי בפוליטיקה מאז קיבלה קניה את עצמאותה. הוא התמקד גם ביוקר המחיה, המשבר הכלכלי והשחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully