וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ החדש של אדם נוימן: אפס הכנסות, שווי שוק - מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 16.8.2022 / 16:27

היזם הישראלי-אמריקני, שנולד בבאר שבע ועבר לניו יורק בגיל 22, הודח ב-2019 מוויוורק, חברת שיתוף חללי העבודה שהקים, בעקבות הפסדים עצומים וסגנון ניהול ראוותני. כעת, דווח כי גייס מאות מילוני דולרים לחברה חדשה בתחום הנדל"ן למגורים

אדם נוימן, היזם ואיש העסקים שעלייתו ונפילתו המזהירות כמייסד ומנכ"ל חברת חללי העבודה המשותפים וויוורק, כיכבו בספרים, סרטים תיעודיים וסדרות טלוויזיה, חוזר לזירה - ובענק. שלוש שנים אחרי שניסה ונכשל להנפיק את וויוורק, נוימן שוב מנהל סטארט אפ נדל"ן בשווי מיליארד דולר.

חברת ההון סיכון היוקרתית מוול סטריט, אנדריסן הורוביץ, שהיתה בין המשקיעים הראשונים בטוויטר וב- Airbnb, הזרימה ל"פלואו" (Flow), היוזמה החדשה של נוימן, 350 מיליון דולר, כך על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס". הגיוס העלה את שווי פלואו ליותר ממיליארד דולר.

בפוסט שפורסם בבלוג אתמול (שני), מארק אנדריסן, מייסד שותף ומנהל בחברת ההון סיכון, הכריז על העסקה. הוא הסביר את החלטתו להשקיע בפלואו, חברת נדל"ן למגורים, ובנוימן למרות קריסתו הידועה לשמצה בוויוורק.

"אדם הוא מנהיג בעל חזון שביצע מהפכה בקטגוריית הנכסים השנייה בגודלה בעולם - נדל"ן מסחרי - באמצעות שילוב של קהילה ומותג בתעשייה שבה השניים לא התקיימו קודם לכן", כתב אנדריסן. "אדם, והסיפור של וויוורק, תועדו לעייפה, נותחו ונהפכו לבדיון - לפעמים בצדק. אבל עם כל האנרגיה שהושקעה בסיפור, לעתים דחופות לא מעריכים את העובדה שאדם אחד באופן בסיס עיצב מחדש את חווית המשרד והוביל חברה גלובלית ששינתה פרדיגמות: אדם נוימן".

לא ברור בדיוק כיצד מתעתדת פלואו לבצע מהפכה בתעשיית הנדל"ן למגורים. נכון לעכשיו, החברה היא אתר עם הסלוגן "Live life in flow" ותאריך השקה ב-2023. על פי דיווחים, נוימן מתכוון להשכיר נכסים למגורים לטווח ארוך בכל רחבי ארצות הברית תחת המותג.

אנדריסן כתב כי פלואו היא הפתרון למדינה שנמצאת ב"משבר דיור". הוא הסביר שהסטארט אפ הוא "מבוסס קהילה וממוקד בחוויית השירות", ו"ייצר מערכת שבה השוכרים מקבלים את כל ההטבות של בעלי נכסים".

אדם נוימן, מנכ"ל וויוורק. GettyImages
אדם נוימן/GettyImages

בינואר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי חברות הקשורות לנוימן בן ה-42 רכשו אחזקות ביותר מ-4,000 דירות בשווי של יותר ממיליארד דולר בערים בארצות הברית כמו אטלנטה, נאשוויל, מיאמי ופורט לודרדייל בפלורידה. על פי מקורות, מדובר היה בסטארט אפ החדש, שבמסגרתו נוימן מעוניין להקים מותג דירות שיכלול שלל שירותים ופינוקים. מקורות ציינו כי נוימן מקווה למשוך את אותם צעירים שמשכה בעבר וויוורק.

אדם נוימן ואשתו רבקה. GettyImages
נוימן ואשתו, רבקה/GettyImages

נוימן, ישראלי-אמריקני שנולד בבאר שבע ועבר לניו יורק בגיל 22, ייסד ב-2010 עם מיגל מקלווי את וויוורק. תחת הנהגתו, הסטארט אפ התרחב מהשכרה של חללי עבודה משותפים בעלי הטבות שונות למיזם וויליב (WeLive), שבמסגרתו לקוח יכול לשכור מיטה או חדר פרטי בנכס למגורים עם חללים משותפים ליוגה, פינג פונג וכן הלאה.

נוימן נודע לשמצה בסגנון ניהולו הראוותני, שכלל מסיבות, אלכוהול וסמים. הוא נהנה במיוחד מטיסות במטוסים פרטיים כשהאלכוהול ממלא תפקיד מרכזי חלק בתרבות החברה. הטקילה האהובה על נוימן זרמה בחברה בחופשיות, ובמקומות הבילוי של העובדים היו ארגזי טקילה דום חוליו 1942, במחיר של יותר מ-110 דולר לבקבוק. סרטונים ממצלמות אבטחה בחברה חשפו כי נוימן נהג להישאר ער כל הלילה, לשחק משחקי מחשב ולעשן קנאביס עם בכירים אחרים.

עובדים לשעבר אמרו שלא תמיד ידעו כיצד להתייחס להכרזות של נוימן. הוא נהג להעלות רעיונות, כמו להוסיף בריכת שחייה במרתף מטה החברה, או לפתוח חברת תעופה. הוא גם נהג לומר שהשאיפות שלו כוללות את תפקיד ראש ממשלת ישראל. על פי מקור ששוחח עם "וול סטריט ג'ורנל", נוימן אמר שאם יתמודד על תפקיד כלשהו, זה יהיה על נשיאות העולם. הוא הוסיף כי היעד האיש שלו הוא להפוך לטריליונר הראשון בעולם.

האחוזה של אדם נוימן בווסצ'סטר. GettyImages
האחוזה של אדם נוימן בווסצ'סטר/GettyImages

אשתו רבקה, בת הדודה של השחקנית גווינת' פלטרו, החדירה את מאפיין ה"רוחניות" לוויוורק ומיתנה קמעה את בעלה אוהב החיים הטובים. היא נהנתה מאוטונומיה רחבה בחברה ושימשה מנהלת המותג הראשית. היא גם ייעצה לבעלה בנוגע להחלטות עסקיות.

נוימן גייס עבור וויוורק יותר מ-10 מיליארד דולר, ובשלב מסוים, שווי השוק שלה הגיע ל-47 מיליארד דולר. החברה פעלה ב-110 ערים ב-29 מדינות - ושמו של נוימן הוזכר בנשימה אחת עם אנשים כמו סטיב ג'ובס, כיזם נוסף מעמק הסיליקון שצפוי לשנות את העולם.

עם זאת ב-2019 הבועה פקעה. וויוורק ניסתה לצאת להנפקה, אך נכשלה לאחר שמסמכי ההנפקה חשפו כמה ניגודי עניינים אפשריים, כמו גם את ההפסדים העצומים של החברה ואת סגנון הניהול יוצא הדופן של נוימן. נוימן הודח מתפקיד מנכ"ל וויוורק ב-2019, אך יצא עם חבילת פיצויים בשווי מאות מיליוני דולרים. וויוורק הונפקה לבסוף ב-2021, ושווי השוק שלה הוא כארבע מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully