וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי בנט יתפצל ממפלגת ימינה כדי לאפשר את המשך כהונת מתן כהנא כח"כ

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 19:40

הפיצול יאפשר לכהנא להמשיך להיות חלק מהקואליציה ולקבל משכורת בתקופת הבחירות. זאת למרות שהוא הודיע על הצטרפותו למחנה הממלכתי. לאחר הפיצול, בנט יתמזג בחזרה עם ימינה. מוקדם יותר הצביעה ועדת הכנסת נגד הפיצול של עידית סילמן מהמפלגה

בווידאו: ליברמן ובנט מעידים בוועדה לחקר אסון צפית/מערכת וואלה!

יו"ר ימינה נפתלי בנט יתפצל מהמפלגה, ביחד עם חברי הכנסת מתן כהנא ושירלי פינטו, כדי לאפשר לכהנא להמשיך לכהן כחבר כנסת ולקבל משכורת גם בתקופת הבחירות. זאת למרות שעבר למפלגת המחנה הממלכתי. הצעד שאושר היום (שני) נועד כדי שכהנא יוכל להמשיך לכהן כח"כ במשכורת. לאחר הפיצול בנט יתמזג בחזרה עם ימינה. מוקדם יותר הצביעה ועדת הכנסת נגד הפיצול של עידית סילמן מהמפלגה, וכדי שהיא תוכל להתמודד בליכוד או בציונות הדתית היא תצטרך להתפטר מהכנסת בקרוב. בלשכת סילמן אמרו כי היא תפנה להליך משפטי בבג"ץ נגד התפטרותה מהכנסת.

שיר פינטו מתייפחת הצהרת הפרישה של נפתלי בנט 29 ביוני 2022. --, פלאש 90
יתמזגו מיד בחזרה. נפתלי בנט ושירלי פינטו אחרי הצהרת הפרישה של בנט, 29 ביוני 2022/פלאש 90, --

לעמוד הבחירות של וואלה! 2022

הבקשה של בנט, כהנא ופינטו אושרה היום בוועדת הכנסת. אתמול הודיע מתן כהנא על הצטרפותו למחנה הממלכתי, יחד עם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. הוא עתיד להיות משובץ במקום התשיעי במפלגה שבראשות בני גנץ. לאחר ההצטרפות כתב כהנא: "ההשתלבות ברשימת המחנה הממלכתי בהנהגת שר הביטחון בני גנץ, לצד שר המשפטים גדעון סער ורא"ל במיל' גדי איזנקוט אינה פרסונלית. אני שליח של ציבור ושל דרך. שליחות זו מלווה אותי כבר למעלה משלושים שנה. המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי, אלו המאמינים שצריך לחזק את צביונה היהודי של מדינת ישראל בהסכמות רחבות".

כהנא הפך לחבר כנסת מן המניין לאחר שפקע מינויו כסגן שר הדתות. כהנא התפטר בחודש מאי מתפקיד שר הדתות בעקבות בקשת בנט, כדי לאפשר את הדחת ח"כ יום טוב כלפון מהכנסת, מחשש שיערוק לשורות האופוזיציה. הוא הפך לסגן שר, ובגלל שלממשלה לא היה רוב נדרש בכנסת, מינויו לא אושר מחדש. משפקע מינויו של בנט כממלא מקום שר הדתות, בהתאם לחוק, פקע גם מינויו של כהנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully