וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ החלל החדש: רוסיה הציגה לראשונה דגם של תחנת חלל

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 18:08

תחנת החלל הלאומית של רוסיה רוסקוסמוס הציגה דגם של תחנת החלל "ROSS". יורי בוריסוב, שמונה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין בחודש שעבר לעמוד בראש התחנה, אמר כי רוסיה תעזוב את ISS אחרי 2024 בשל הביקורת על המלחמה באוקראינה

סוכנות החלל הרוסית חשפה היום (שני) בראשונה את הדגם הפיזי של מה שמתוכננת להיות תחנת חלל רוסית חדשה.

מוסקבה הודיעה לא מזמן כי היא מתכוונת לעזוב את תחנת החלל הבינלאומית (ISS ) בשל הביקורת על המלחמה באוקראינה. בנייתה של תחנת חלל חדשה היא חלק מהרצון של רוסיה לנתק את התלות שלה במדינות מערביות ולהתקדם לבד או בשיתוף פעולה עם מדינות כמו איראן או סין.

המערב שמאשים את רוסיה במלחמה לא מוצדקת בין השאר באוקראינה, הטיל על מוסקבה סנקציות כלכליות שמטרתן לפגוע בטכנולוגיה, בידע ובמימון.

תחנת החלל הלאומית של רוסיה רוסקוסמוס הציגה דגם של תחנת החלל, ששמה "ROSS", בתקשורת הממלכתית במסגרת תערוכה של התעשייה הצבאית "Army-2022". יורי בוריסוב, שמונה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין בחודש שעבר לעמוד בראש התחנה, אמר כי רוסיה תעזוב את ISS אחרי 2024, וכי המדינה מפתחת תחנת החלל משלה.

ISS הושקה ב-1998, ואוכלסה ברציפות מאז נובמבר 2000 במסגרת שותפות רוסית-אמריקנית שכוללת את קנדה, יפן ו-11 מדינות אירופיות. סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, שמתפעלת את התחנה עד 2030, לא מסרה עדיין אישור רשמי לעזיבת רוסיה.

בהצהרה אמרה רוסקוסמוס כי תחנת החלל החדשה תושק בשני שלבים, בלי לספק תאריכים. תחנת החלל תאפשר לקוסמונאוטים ראייה רחבה בהרבה לניטור ההתפתחות לעומת המצב כיום, נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דגם תחנת החלל הרוסית, אוגוסט 2022. רויטרס
דגם תחנת החלל הרוסית מוצג בתערוכה צבאית/רויטרס

התקשורת ברוסיה דיווחה כי השלב הראשון מתוכנן ל-2025-6 ולא יותר מאוחר מ-2030. השלב השני והסופי יושק ב-2030-35. בתחנה לא תהיה נוכחות רציפה של אנשים. דמיטרי רוגוזין, ראש רוסקוסמוס לשעבר, הידוע בהתנגדותו למערב, אמר כי התחנה תוכל לשמש למטרות צבאיות בעת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully