וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון, ספא, מסעדה: מאר א-לאגו היתה ה"סיוט" של קהילת המודיעין

"הבית הלבן של החורף" היווה מקור לצרות בעבור מומחי ביטחון לאומי מודיעין בכהונתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ב-2017 הוא חשף בספונטניות מידע מסווג ביותר על דאעש שארצות הברית קיבלה מישראל, לאורחים באחוזה - כולל שר החוץ הרוסי

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

אחוזת מאר-א-לאגו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, המכונה "הבית הלבן של החורף", היתה מקור לצרות בעבור מומחי ביטחון לאומי מודיעין במהלך כהונתו. לאור ההאווירה של מועדון יוקרתי, רשימת האורחים העצומה ובעל הבית שמדבר בלי לחשוב קודם, האחוזה נחשבה "סיוט" מבחינת שמירה על הסודות השמורים ביותר של הממשלה.

האחוזה בת 114 החדרים והמבנים הנלווים שלה נמצאים במרכז חקירת משרד המשפטים לגבי הטיפול של טראמפ במסמכים מסווגים של המדינה שאותם לקח איתו עם עזיבתו את הבית הלבן - דבר שאסור על פי חוק בארצות הברית. בחיפוש שנעשה על ידי ה-FBI בשבוע שעבר באחוזה, לקחו הסוכנים 11 מסמכים, חלקם מסומנים "מידע רגיש ביותר", בין היתר. על פי דיווח CNN בשבת, עורכי הדין של טראמפ טענו ביוני כי לא היו מסמכים מסווגים בבית.

כעת חלק מהעוזרים לשעבר של טראמפ מתארים את האחוזה בפאלם ביץ' כייצוג הפיזי של הנשיא לשעבר עצמו. "מאר א-לאגו אינו מקום בטוח מאז שטראמפ הכריז על המועמדות שלו לפני כמה שנים והחל לנצח בפריימריז במפלגה", אמר אקי פריץ, אנליסט טרור לשעבר ב-CIA. "כל סוכנות מודיעין, ידידותית או עוינת, היו צריכות להתמקד במקום הזה שמידע דלף ממנו בחופשיות", הוא אמר.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, באחוזת מאר א-לאגו בפלורידה, 31 בדצמבר 2019. רויטרס
המקלט הבטוח שלו. טראמפ במאר-א-לאגו/רויטרס

בעבור טראמפ שהפסיד בבחירות ב-2020 ועזב את הבית הלבן בינואר, מאר א-לאגו היתה מקלט בטוח. היא גם היתה היעד של עשרות ארגזי מסמכים שנארזו בחופזה בימים האחרונים של הכהונה של ממשלו, ונשלחו לפלורידה. לדברי מקורות, האריזה נעשתה במהירות חלקית משום שטראמפ סרב להכיר במציאות ולהיות מעורב בפעילויות של סוף הכהונה.

"טראמפ שמר דברים רבים שניתנו לו במהלך עדכוני מודיעין שלא היו צריכים להיות ברשותו", אמר ג'ון בולטון, היועץ לשעבר לביטחון לאומי בממשל טראמפ. "אני יכול לדמיין בקלות את הכאוס בימים האחרונים בבית הלבן, מאחר שהוא לא חשב שיעזוב עד הרגע האחרון. הם זרקו כל מיני דברים לארגזים, כולל מסמכים שאסף במהלך ארבע שנים".

חלק מהארגזים הכילו מסמכים מסווגים. כשחוקרים פדרליים הגיעו לאחוזה ביוני כדי לדון במסמכים עם טראמפ ועורכי דינו, הם הביעו חשש לגבי האבטחה. הצוות של טראמפ החליף מנעול לחדר לבקשתם. אך סוכני FBU שבו לפני שבוע לבית עם צו חיפוש ומצאו עוד מסמכים סודיים ביותר ומידע על נשיא צרפת, כולל קופסה מעור שהכילה תמונות רבות. "הופתעתי שלא נמצאו עוד מסמכים", אמר בולטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאיון לתקשורת בחגיגות השנה החדשה במאר א-לאגו, 1 ינואר 2020. רויטרס
דונלד טראמפ ואשתו מלאניה באחוזה/רויטרס

טראמפ זילזל בפרוטוקולים הרשמיים כבר בתחילת כהונתו. ב-2017 הוא חשף בספונטניות מידע מסווג ביותר על דאעש שארצות הברית קיבלה מישראל, לאורחים, כולל שר החוץ הרוסי. הדבר עורר זעם משמעותי בסוכנויות המודיעין של ישראל ושל ארצות הברית.

ב-2019, הוא תודרך על ידי גורמי מודיעין לגבי פיצוץ באיראן, ולאחר מכן צייץ תמונת לוויין מסווגת - אף ששמע לפני כן על החששות כי הצילום יכול לחשוף יכולות אמריקניות.

טראמפ העדיף לקבל את עדכוני המודיעין שלו באמצעים אלקטרוניים, אמר מיק מולבני, ראש הסגל לשעבר שלו, אף שלעתים ביקש גם מסמכים מנייר. "מדי פעם הנשיא שאל, 'האם אני יכול לקבל את המסמך הזה?', אך היו לנו צוותים שלמים שאמורים היו להבטיח שהמסמכים לא יועברו לפלורידה. אחרת הוא היה משתמש בהם. זאת היתה זכותו כנשיא ארצות הברית", אמר מולבני. בנסיעותיו של טראמפ, נהגו עוזרים ללכת מאחוריו עם ארגזים שבהם היו מסמכים ששכח מאחור.

ניידת משטרה מחוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי פשטו על אחוזתו, פלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
ניידת משטרה מחוץ לאחוזה בשבוע שעבר/רויטרס

האחוזה עצמה הדאיגה גם כן את הרשויות. היא שימשה כמועדון, בריכה, ספא ומסעדה לחברי המשפחה ולאורחים. חדר הנשפים מעוטר הזהב אף הושכר לאירועים כמו חתונות.

כשטראמפ שהה באחוזה, היא היתה מלאה אורחים, ולעתים קרובות, החוקים לא נשמרו בקפדנות, כמו למשל האיסור על צילום תמונות בחדר האוכל.

דוגמא אחת קרתה ב-2017, כשטראמפ ארח את ראש הממשלה של יפן דאז, שינזו אבה. לאחר שיגור טיל צפון קוריאני במהלך הארוחה, טראמפ ואבה שוחחו עם יועצי ביטחון מול האורחים האחרים, שאכלו סלט וגבינה כחולה בעודם מצלמים את השיחות בין המנהיגים.

באביב באותה שנה, טראמפ אירח את נשיא סין שי ג'ינפינג לארוחת ערב באחוזה. הוא דן עם הנשיא על תקיפה אווירית אפשרית בסוריה. טראמפ עדכן את שי לגבי החלטתו, והשניים אכלו את "עוגת השוקולד היפה ביותר שאי פעם ראיתם".

פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
הפשיטה על האחוזה/רויטרס

"הוא היה נשיא קשה מבחינת מסירת מידע שיש להגן עליו. הוא תמיד דיבר על דברים ללא מחשבה והזכיר מידע שאויבים יכולים להשתמש בו", אמר דגאלס לונדון, לשעבר מומחה טרור ב-CIA. לדבריו, "זה היה אירוני שטראמפ שמר מסמכים מנייר משום שלא נהג כלל לקרוא".

ב-2019, נעצרה אשת עסקים בת 33 משנגחאי לאחר שחדרה לשטח האחוזה. יוג'ינג ז'אנג אמרה כי ברשותה ארבעה טלפונים, מחשב נישא, כונן קשיח חיצוני והחסן נייד. אזרחית סינית אחרת בשם לו ג'ינג הואשמה בחדירה לשטח האחוזה באותה שנה. לו התבקשה לעזוב את השטח אך חזרה לאחר מכן ואף צילמה תמונות. ז'אנג קיבלה עונש נאסר של שמונה שנים. לו נמצאה לא אשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully