וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני: נגיב היום לטיוטת הסכם הגרעין של האיחוד האירופי

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 12:42

בשבוע שעבר דווח כי האיחוד האירופי הגיש טיוטה סופית של הסכם גרעין עם איראן. הטיוטה הוצגה במהלך המשא ומתן שנערך בווינה לפני שבועיים - וכעת על הממשלות המעורבות להחליט מה לעשות בנידון

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבד אללהיאן אמר היום (שני) כי איראן תגיב לטיוטת ההסכם הסופית שהגיש האיחוד האירופי עד חצות הלילה. הוא אמר גם כי אפשר להגיע להסכם גרעין אם ארצות הברית תסכים לשלוש הדרישות הנותרות של איראן, דיווחה סוכנות הידיעות "פארס". אם ארצות הברית תסרב לגלות גמישות, יידרשו עוד שיחות, הוא הוסיף.

דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעני, אמר כי יש הזדמנות להחיות את הסכם הגרעין עם מעצמות העולם משנת 2015. הדובר אמר שהדבר אפשרי בתנאי שהקווים האדומים של איראן יכובדו.

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

בשבוע שעבר דווח כי האיחוד האירופי הגיש "טיוטה סופית" של הסכם גרעין עם איראן.
על פי עיתון "אל מיאדין" המקורב לחיזבאללה, טיוטה סופית הוצגה במהלך המשא ומתן שנערך בווינה לפני שבועיים, וכעת על הממשלות המעורבות להחליט מה לעשות בנידון.

זמן קצר לאחר מכן דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן, "אירנ"א", כי לדברי מקור בכיר במשרד החוץ האיראני "ניהלנו שיחות אינטנסיביות בארבעת הימים האחרונים בווינה על סוגיות שנויות במחלוקת".

דובר של משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה שארצות הברית מוכנה לסיכום מהיר של עסקה להחייאת הסכם הגרעין עם איראן. זאת על בסיס ההצעות שהועלו על ידי האיחוד האירופי. הדובר, ששמר על עילום שם, אמר: "נראה אם איראן מוכנה להמיר את המילים במעשים". משרד החוץ האיראני מסר שבמגעים האחרונים חלה התקדמות בכמה נושאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully