וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חשודים בהונאת אוצר המדינה בצרפת מישראל: "גנבו מיליונים והמירו למטבעות דיגיטליים"

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 11:55

הארבעה נעצרו בעקבות חקירה שנפתחה בצרפת, שם נעצרו יהודים שהונו את המדינה במיליוני שקלים, כשהצהירו על עובדים פיקטיביים שכביכול יצאו לחל"ת בתקופת הקורונה. משם הכספים הולבנו לחשבונות וירטואליים, שנוהלו על ידי הישראלים. "רוקנו עשרות מיליונים מהאוצר הצרפתי"

ארבעה ישראלים נעצרו הבוקר (שני) בחשד למעורבות בהונאה רחבת היקף נגד אוצר המדינה בצרפת, שהתבצעה מישראל, וגניבת מיליוני אירו והלבנת הכספים באמצעות המרתם למטבעות קריפטוגרפיים. הארבעה, בני זוג מחיפה ושני אחים מפתח תקווה וירושלים, יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון "ככל שיידרש".

החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה עם גורמי האכיפה בצרפת, זאת לאחר שמספר יהודים צרפתיים נעצרו לפני כשנה, בחשד שהונו את רשויות האכיפה במדינה במיליוני שקלים. לפי החשד הם עשו זאת באמצעות הצהרות כוזבות לרשויות המס על עובדים שהוצאו כביכול לחל"ת בתקופת הקורונה, וקיבלו בתוך 48 שעות את הכספים לחשבון הבנק. משם הכספים הולבנו לחשבונות וירטואליים, שנוהלו על ידי חשודים ישראליים.

"הם הגישו המון הצהרות פיקטיביות, גם בשם חברות אמיתיות, ורוקנו עשרות מיליונים מאוצר המדינה הצרפתי, כאשר חלק מהכספים הומרו בקצה למטבעות קריפטוגרפיים שניהלו החשודים שעצרנו", מסר סגן ניצב דודי כץ, מפקד יחידת הסייבר בלה"ב 433.

ביטקוין. ShutterStock
החשודים הלבינו כספים באמצעות המרתם למטבעות קריפטוגרפיים. ביטקוין/ShutterStock

עוד עולה מהחקירה כי רווחי החשודים מהפעילות במטבעות הקריפטוגרפיים הועלמו מרשות המסים בישראל, וכי בוצעו עבירות מס שונות בהיקפים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים.

שוטרי יחידת הסייבר פשטו על בתיהם של החשודים הישראלים ותפסו את הכספים והמחשבים איתם הלבינו את הכספים לפי החשד. בעת מעצר אחד החשודים הוא ניסה להשליך מהחלון מחשב נייד. "יחד עם כל העולם הפיננסי שועבר לענף הקריפטו, צצים להם גם עבריינים חדשים שיש להם נגישות לעולם הזה," אומר ניצב דודי כץ.

החקירה מתנהלת זה מספר חודשים בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים, היורופול ומשטרת צרפת, ובליווי מחלקת הסייבר והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. יחד עם השלושה עוכבו לחקירה חשודים נוספים, וכולם נחקרים בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירות מס לרבות השמטת הכנסה במזיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully