וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

77 שנה לכניעת יפן: "לעולם לא נפתח עוד במלחמה"

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 10:50

"לעולם לא נחזור על זוועות המלחמה. אמשיך לקיים את השבועה הזאת", אמר פומיו קישידה בכנס בטוקיו שבו נכח גם הקיסר נרוהיטו. "בעולם שבו יש אינספור עימותים, יפן היא מנהיגה אקטיבית לשלום", הוא הוסיף

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה התחייב לעולם לא לפתח במלחמה בעודו מציין את כניעת המדינה במלחמת העולם השנייה. חברי הקבינט היפני ביקרו במקדש השנוי במחלוקת לציין את התאריך, ועוררו את זעם דרום קוריאה וסין.

מקדש יסוקוני נהפך לסמל של העבר הצבאי של יפן. המקדש מוקיר את כבודם של 14 מנהיגים יפנים מזמן המלחמה שהורשעו כפושעי מלחמה על ידי בית המשפט של בעלות הברית. קישידה מנסה לחזק את הצד המתון של מפלגתו השמרנית LDP, במיוחד על רקע ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר שינזו אבה בחודש שעבר. לכן, הוא שלח מנחה למקדש אך לא הגיע לאתר עצמו, על פי דיווח "קיודו ניוז".

"לעולם לא נחזור על זוועות המלחמה. אמשיך לקיים את השבועה הזאת", הוא אמר בכנס בטוקיו שבו נכח גם הקיסר נרוהיטו. "בעולם שבו יש אינספור עימותים, יפן היא מנהיגה אקטיבית לשלום", הוא הוסיף.

מקדש יסוקוני , יפן. רויטרס
מקדש יסוקוני השנוי במחלוקת/רויטרס
מקדש יסוקוני, יפן. רויטרס
מקדש יסוקוני השנוי במחלוקת/רויטרס

בדרום קוריאה הביעו "אכזבה עמוקה". "ממשלת קוריאה מפצירה בעם היפני האחראי להכיר בהיסטוריה ולהפגין ענווה ומחשבה אמיתית על העבר", אמר דובר של משרד החוץ הקוריאני. שגרירות סין בטוקיו פירסמה הצהרה שבה נאמר כי סין "אינה מרוצה" מההתנהגות של יפן בנוגע למקדש. "יפן חייבת ללמוד מההיסטוריה, להבין נכונה את העבר שלה של אגרסיביות, ולהתנתק מהמיליטריזם כדי לזכות באמון של שכנותיה האסייתיות והקהילה הבינלאומית", נאמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מקדש יסוקוני, יפן. רויטרס
מקדש יסוקוני השנוי במחלוקת/רויטרס

חברי קבינט יפנים בחרו להגיע למקדש. "זה טבעי לכל מדינה להוקיר את אלה שהקריבו את חייהם בעבור המדינה שלהם", אמר מזכ"ל הקבינט הירוקזו מטסונו. "יפן תמשיך לחזק את קשריה עם שכנותיה, כולל סין ודרום קוריאה".

ב-2013 אבה היה ראש הממשלה האחרון בעת האחרונה שביקר במקדש בעודו מכהן בתפקיד. אז גם ארצות הברית הצטרפה לגינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully