וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לקים ג'ונג און: "נחזק את היחסים במאמץ משותף"

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 13:32

נשיא רוסיה שיגר מכתב למנהיג צפון קוריאה לכבוד יום השחרור הלאומי של קוריאה, וכתב בו כי הידוק היחסים "יחזק את הביטחון והיציבות" באזור. קים השיב: "שיתוף הפעולה הגיע לרמה חדשה". פיונגיאנג הכירה בעצמאות המחוזות הבדלניים באוקראינה ואף עשויה לשלוח לשם פועלים

ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
חזית מאוחדת נגד המערב. פוטין וקים בפגישתם ב-2019/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ששתי המדינות "יחזקו את היחסים המקיפים והמועילים" שלהן ב"מאמץ משותף" - כך דיווחה הלילה (שני) סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. לפי הדיווח, במכתב ששלח לקים לרגל יום השחרור של קוריאה, פוטין אמר כי לשתי המדינות יש אינטרס בהידוק היחסים, שלדבריו יסייעו בחיזוק הביטחון והיציבות בחצי האי הקוריאני ובצפון-מזרח אסיה.

מנהיגה העליון של קוריאה הצפונית השיב לפוטין במכתב משלו, שבו כתף כי הידידות הרוסית-צפון קוריאנית החלה עם הניצחון על יפן, שכבשה את חצי האי הקוריאני, בתום מלחמת העולם השנייה. קים כתב כי "שיתוף הפעולה, התמיכה והסולידריות האסטרטגיים והטקטיים" בין שתי המדינות הגיעו מאז לרמה חדשה של מאמץ משותף, שנועד "לתסכל את האיומים והפרובוקציות מצד כוחות צבאיים עוינים".

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית לא נכתב לאילו כוחות עוינים התכוון קים, אך לרוב מדובר במונח המתייחס לארצות הברית ובעלות בריתה, בהן קוריאה הדרומית. הרודן הצפון קוריאני העריך כי שיתוף הפעולה בין פיונגיאנג למוסקבה יגדל על בסיס הסכם שנחתם ב-2019 כשנפגש עם פוטין.

שתי המדינות נתונות תחת סנקציות מערביות נוקשות. רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה, וקוריאה הצפונית בשל תכנית הגרעין שלה. בחודש שעבר הכירה קוריאה הצפונית בעצמאותן של שתי הרפובליקות הבדלניות במזרח אוקראינה, וגורמים רשמיים העלו את האפשרות שפועלים צפון קוריאנים יישלחו לאזור למטרות בנייה ועבודות אחרות.

אוקראינה, הנאבקת בכוחות הפולשים של רוסיה מאז 24 בפברואר, ניתקה בתגובה את יחסיה עם קוריאה הצפונית. רוסיה, שחולקת גבול עם קוריאה הצפונית, הייתה מעורבת במשך שנים במאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית להתפרק מנשקה הגרעיני. היא הייתה אף מעורבת בשיחות "השישייה" - יחד עם קוריאה הצפונית והדרומית, יפן, סין וארצות הברית - שהתקיימו בפעם האחרונה ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully