וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה לחיפוש בבית טראמפ? אדם הצית את מכוניתו, דרס בריקדות בגבעת הקפיטול וירה בעצמו

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 17:59

הגבר ירה לכל עבר באזור הגבעה בוושינגטון, לפני שירה בעצמו. אין נפגעים נוספים. מאז הפשיטה על ביתו של טראמפ, התקבל מספר "חסר תקדים של איומים" אותם חוקר ה-FBI, כשבתווך פוסטים עם הכיתוב "להרוג את כל סוכני הפד", ו"להתנקש" בחיי התובע הכללי הפכו ויראליים

גבר לא מזוהה הצית את מכוניתו לפנות בוקר (ראשון) בגבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה לפני שיצא מהמכונית, ירה בנשקו כמה פעמים לכל עבר ואז ירה בעצמו. אין נפגעים אחרים בתקרית שנמשכה כמה שניות. על פי הדיווחים, לשוטרים לא היה זמן אפילו לירות, כשהאדם הפנה את הנשק אל עצמו וירה.

"לא נראה שהאדם כיוון את נשקו לחברי קונגרס, שנמצאים בחופשה, ולא נראה שהשוטרים ירו בנשק", הודיעה משטרת הקפיטול.

ה-FBI חוקר בימים האחרונים מספר "חסר תקדים" של איומים נגד אנשי הסוכנות בעקבות החיפוש בביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה ביום שני שעבר. הסוכנות, לצד המחלקה לביטחון המולדת, פירסמו עלון מודיעיני שמזהיר מפני "איומים אלימים" נגד אנשי אכיפת חוק פדרליים, בית המשפט והממשלה, כמו גם מבנים ממשלתיים.

ביום שישי, שמותיהם של שני סוכנים שחתמו על צו החיפוש הועלו לרשת. השמות נכללו בגירסה של צו החיפוש שהודלפה לפני הפרסום של הצו הרשמי. בגירסה של בית המשפט השמות היו מחוקים.

גורמים בכירים ב-FBI שאחראים על ביטחון הצוות הבחינו גם כן בניסיונות של אנשים ברשת להעלות פוסטים - הידועים כ"דוקסינג" - מידע אישי של עובדי FBI, כולל אלה שהיו מעורבים בחיפוש עצמו, כך אמרו מקורות ל-CNN. רוב עובדי ה-FBI פועלים תחת שמותיהם האמיתיים, אמר המקור, מה שמציב אותם בסיכון תמידי.

בימים שאחרי החיפוש, איומים אלימים הופיעו ברשת. בפוסטים שונים נכתב כי "יש להתנקש" בתובע הכללי מריק גרלנד, שהודיע ביום חמישי כי חתם באופן אישי על ההחלטה לבקש צו חיפוש בביתו של טראמפ.

בנוסף עלו פוסטים עם הכיתוב "להרוג את כל סוכני הפד". יתרה מכך, המידע האישי של השופט הפדרלי שחתם על צו החיפוש נמחק מאתר בית המשפט בפלורידה משום קיבל איומים על חייו.

פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
הפשיטה על בית טראמפ/רויטרס

בתקרית נפרדת ביום חמישי, אדם שהיה חמוש ברובה AR-15 ובאקדח מסמרים ניסה לחדור למרד השטח של ה-FBI בסינסינטי. הוא נהרג כמה שעות לאחר מכן בחילופי ירי עם הרשויות. המניע עדיין לא ברור, אך הוא היה מוכר ל-FBI מקשר שהיה לו להסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 ומשום קשריו עם קבוצה ימנית קיצונית.

מנהל ה-FBI כריסטופר ריי הפיץ תזכיר פנימי לעובדי הסוכנות. "אני מבטיח לכם שהביטחון שלכם היא בראש סדר העדיפויות שלי. מחלקת הביטחון עובדת כל העת ואנו נמשיך לשמור על דריכות ולעדכן את העמדה הביטחונית שלנו בהתאם", הוא אמר. חטיבת הביטחון של ה-FBI בוושינגטון ביקשה מיותר מ-38 אלף עובדי הסוכנות ברחבי המדינה להישאר עירניים כשהם שוהים במבנים ממשלתיים.

ביום שישי ה-FBI והמחלקה לביטחון המולדת פירסמו הצהרה משותפת ובה נאמר: "האיומים האלה קורים בעיקר ברשת בפלטפורמות שונות, כולל אתרי מדיה חברתית, פורומים, פלטפורמות שיתוף סרטונים ותמונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully