וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מודיעיני: הירי הכושל של הג'יהאד גרם להרוגים בעזה והוביל למתיחות בינו לחמאס

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 19:03

לפי הגורם, אחת מכל חמש רקטות שנורו במבצע "עלות השחר" נפלה בשטח הרצועה - והובילה למוות ופציעה של פעילי חמאס ואזרחים בלתי מעורבים. בשלב זה לא ברור אם ארגון הטרור יכפה על הזרוע הצבאית של חמאס לצאת למערכה נוספת משותפת או שיפעלו באופן עצמאי

תקיפת עמדה של הג'יהאד האלסאמי במהלך מבצע עלות השחר/דובר צה"ל

גורם באגף המודיעין אמר ביום (ראשון) כי מספר הפצועים הגבוה מירי כושל של הג'יהאד האסלאמי במבצע עלות השחר הוביל למתיחות גוברת בין הארגון לחמאס. לפי הגורם, אחת מכל חמש רקטות שנורו במבצע נפלה בשטח הרצועה - והובילה לפציעה ולמוות של פעילי חמאס ואזרחים בלתי מעורבים בעזה.

גורם ביטחוני הסביר כי חמאס החליט לא להצטרף ללחימה מתוך שיקול כלכלי. בשלב זה לא ברור אם ארגון הטרור יכפה על הזרוע הצבאית של חמאס לצאת למערכה נוספת משותפת או שיפעלו באופן עצמאי.

נזקי תקיפת צה"ל בעזה 6 באוגוסט 2022. רויטרס
"מתיחות מול חמאס". תקיפה בעזה/רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן אמר כי בשנה האחרונה צה"ל מקדם מדיניות משולבת כלפי רצועת עזה. "המדיניות מורכבת ממאמץ צבאי וסיכול כל ניסיון לפגיעה בביטחון מדינת ישראל", הבהיר. "עם סיום המבצע והסרת האיום על ביטחון אזרחי ישראל - חזרנו ליישום המדיניות האזרחית כלפי הרצועה".

עוד הבהיר עליאן כי על תושבי עזה לדעת שאין לישראל עניין להיגרר למלחמה נגדם ומערכת הביטחון תוסיף לאפשר מדיניות אזרחית הומניטארית כלפיהם. "ככל שחמאס ויתר ארגוני הטרור ינסו להפר את השקט - המדיניות הישראלית תשתנה בהתאם", הדגיש. "מציע לתושבי עזה להסתכל על יהודה ושומרון, ועל הצעדים שמקדמת שם ישראל, ולהפנים מה על הפרק ומה הנזק שמסבה להם חמאס. חמאס היא אויב של מדינת ישראל ולצערי גם של תושבי רצועת עזה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פעילי ג'יהאד אסלאמי בכינוס ברפיח, רצועת עזה, 8 באוגוסט 2022. רויטרס
מתיחות מול חמאס. פעילי הג'יהאד האסלאמי בעזה/רויטרס

גורם ביטחוני הבהיר כי אין הסדרה מול חמאס אלא מדיניות אזרחית חדשה שהחלה במאי 2021 אחרי מבצע שומר חומות. "המדיניות כוללת אפשרות לפועלים פלסטינים לצאת מרצועת עזה לישראל בכפוף לאישור ראש השב"כ הקודם נדב ארגמן, ייצוא טקסטיל מהרצועה, מוצרי חקלאות, דגים, רהיטים ומזון מעובד".

לפי נתוני מתאם הפעולות בשטחים, השכר הממוצע ברצועת עזה נע סביב 62 שקלים ליום ומשכורת ממוצעת נעה סביב 1,200-1,300 שקלים בחודש. ממוצע השכר של הפועלים שיוצאים לעבוד בישראל 7,000 שקלים. בכוונת מערכת הביטחון לאשר את עבודתם של עוד 20 אלף פועלים וזאת בכדי לא לפגוע בהתפתחויות בנושא השבויים והנעדרים שבשלב זה מוגדר כתקוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully