וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון במצרים: 41 מתפללים, רובם ילדים, נספו בשריפה בכנסייה בגיזה

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 18:09

כ-5,000 איש נכחו במיסה בכנסיית אבו סיפין הקופטית, שבסופה החלה מנוסה המונית בעקבות הדליקה שפרצה במערכת האוורור בשל קצר חשמלי. לפי הרשויות, רוב הקורבנות מתו משאיפת עשן. עוד 45 איש נפגעו. "אנשים מיהרו לרדת במדרגות והחלו ליפול אחד על השני"

בווידאו: 41 הרוגים בשריפה בכנסייה בגיזה מצרים/צילום: רויטרס

לפחות 41 בני אדם, רובם ילדים, נספו בשריפה שפרצה היום (ראשון) בכנסייה בעיר גיזה שבמצרים. עוד 45 אנשים נפגעו. השריפה פרצה לפי ההערכות בשל קצר חשמלי, ובעקבותיה הייתה מנוסה המונית של מתפללים בכנסייה הקופטית אבו סיפין. לפי ההערכות, במיסה ביום הראשון השתתפו כ-5,000 מתפללים.

משרד הפנים מסר בהצהרה כי בדיקות פורנזיות העלו כי השריפה, שהחלה בסביבות השעה 9:00, פרצה במערכת האוורור בקומה השנייה בעקבות קצר חשמלי. שני מקורות ביטחוניים אמרו לרויטרס כי השריפה חסמה את הכניסה לכנסייה. לפי הודעת משרד הפנים, סיבת המוות והפציעות המרכזית הייתה שאיפת עשן. הממשלה מסרה כי משפחות הנספים יקבלו מענק של מאה אלף לירות מצריות (כ-5,220 דולר).

"אנשים התאספו בקומה השלישית והרביעית, וראינו עשן עולה מהקומה השנייה. אנשים מיהרו לרדת במדרגות והחלו ליפול אחד על השני", אמר יאסיר מוניר, אחד המתפללים. "ואז שמענו פיצוץ וגיצים ואש הגיעו מחוץ לחלון". לדבריו, הוא ובתו, שהיו בקומת הקרקע, הצליחו להימלט. גיזה היא העיר השנייה בגודלה במצרים, והיא שוכנת מעבר לנהר הנילוס, המפריד בינה לבין הבירה קהיר.

הכנסיה באל - גיזה במצרים לאחר השריפה, 14 באוגוסט 2022. אתר רשמי, אתר רשמי
צוותי חירום בכנסייה השרופה, היום/אתר רשמי, אתר רשמי
אנשי ביטחון עומדים בפתח כנסייה שנשרפה בעיר גיזה, מצרים, 14 באוגוסט 2022. רויטרס
אנשי ביטחון מחוץ לכנסייה אחרי השריפה, היום/רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי כינה את התקרית "תאונה טרגית" ואמר כי הוא "עוקב מקרוב אחר ההתפתחות". הוא מסר את תנחומיו למשפחות הנספים.

שריפות מסוג זה אינן מחזה נדיר במצרים. בסוף 2020, שריפה שפרצה בנסיבות דומות בבית חולים לטיפול בחולי קורונה גרמה למות של שבעה בני אדם לפחות.

מהר מוראד סיפר כי הוא עזב את אחותו בכנסייה אחרי התפילות. "איך שהתרחקתי מהכנסייה עשרה מטרים בלבד, שמעתי צעקות וראיתי עשן סמיך", סיפר. "אחרי שהכבאים כיבו את האש, זיהיתי את הגופה של אחותי. הגופות היו שרופות כולן, רבות מהן של ילדים שהיו בחדר הילדים בכנסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully