וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איבד צלם אנוש": ועדת השחרורים מתנגדת לבקשת רוצח אסף שטיירמן לשחרור מוקדם

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 12:31

רעי חורב שהורשע ברצח הנער אסף שטיירמן לפני 26 שנים נידון למאסר עולם ובאוגוסט 2016 קצב הנשיא את עונשו ל-36 שנות מאסר. "איננו רואים לבוא בהמלצה להקלה נוספת בקציבת עונשו של האסיר", נכתב בהחלטת הוועדה, שהועברה לנשיא המדינה יצחק הרצוג

בווידאו: סיגלית חיימוביץ' משתחררת מהכלא/מערכת וואלה!

ועדת השחרורים התנגדה היום (ראשון) לבקשתו של האסיר רעי חורב שרצח את אסף שטיירמן לפני 26 שנים לשחרור מוקדם ולהקלה נוספת בעונשו. "איננו רואים לבוא בהמלצה להקלה נוספת בקציבת עונשו של האסיר", נכתב בהחלטת הוועדה, שהועברה לנשיא המדינה יצחק הרצוג. חורב, נידון למאסר עולם ובאוגוסט 2016 קצב הנשיא את עונשו ל-36 שנות מאסר.

"נסיבות הרצח מופלגות בחומרתן כפי שבאו לידי ביטוי בגזר דינו של האסיר ובהחלטת הוועדה המיוחדת", נכתב בהחלטת הוועדה. "נאמר על הרצח כי הוא בוצע מתוך אטימות לב ואטימות נפש וכי האסיר איבד צלם אנוש".

אסף שטיירמן. באדיבות המשפחה
"נרצח בחורשה". שטיירמן/באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר ב-2001 עונש מאסר עולם על רעי חורב שהורשע ברצח שטיירמן בעקבות הודאתו. במהלך הדיונים הוא הביע חרטה על מעשיו וביקש מהשופטים להקל בעונשו.

החלטת בית המשפט התקבלה ברוב של שני שופטים נגד אחד. השופטת רינה משל הייתה בדעת מיעוט והציעה לשופטים להתחשב בהודאת חורב ולגזור עליו עונש של 20 שנות מאסר. היא ציינה את תהליך השיקום שלדעתה יוכל להצליח. ראש הרכב השופטים, נתן עמית והשופטת שרה ברוש, החליטו לגזור על חורב מאסר עולם. "אני מתקשה להאמין כיצד הנאשם בא עם ידיים מגואלות בדם קורבנו וביקש חרטה", כתב השופט, "בנסיבות אלה, כאשר הנאשם לא ריחם על קורבנו אין מקום שבית המשפט ירחם עליו".

אסף שטיירמן בן ה-18 נרצח בדצמבר 1996 בחורשת אוסישקין, בין כפר סבא להוד השרון. הרצח נותר בלתי מפוענח במשך ארבע שנים, עד שבדצמבר 2000 התלוננה אשתו של רעי חורב במשטרה כי תקף אותה וסיפרה כי לאחר נישואיהם התוודה באוזניה על הרצח שביצע. חורב נעצר והודה במעשה.

"היה זה רצח לשם רצח", נכתב בגזר הדין. "מעשה רשעות אכזרי ונתעב לשמו, ללא מניע, ללא זיק של היגיון. ללא רגש של חמלה, וללא היסוס של חרטה". חורב רצח את שטיירמן בנוכחות סיגלית חיימוביץ' שסייעה לו במעשה, וליהי גלוזמן. על חיימוביץ', בת 17 בעת האירוע, נגזרו 24 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully