וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוש חטף בני ערובה בבנק בביירות: "תחזירו לי את הכסף"

11.8.2022 / 19:12

לקוח בן 42, שלא קיבל אישור למשוך אלפי דולרים עבור טיפול רפואי במשפחתו בשל ההגבלות על הבנקים, שלף רובה ציד ואיים להצית את עצמו. לאחר שעות של מו"מ, שוחררו כל בני הערובה והובטחה לו גישה לחשבונו. תושבים שהגיעו למקום הפגינו: "די לשלטון הבנקים"

בווידאו: חמוש מתבצר עם בני ערובה בבנק בביירות/מערכת וואלה!

אדם חמוש התבצר היום (חמישי) במשך שעות עם בני ערובה בנק בביירות עד שקיבל גישה חלקית לחלק מחשבונו. באסם א-שייח חוסיין, בן 42, נכנס עם רובה ציידים ועם מכל דלק, ואיים להצית את עצמו אם לא יוכל למשוך כספים מחשבונו, הכולל כ-200 אלף דולר, לטובת תשלום טיפול רפואי באביו ובמשפחתו. כעבור כשש שעות של משא ומתן, הוא יצא מהבנק בליווי כוחות הביטחון ושחרר את ששת בני הערובה. לא היו נפגעים בתקרית, שבמהלכה נשמעו כמה יריות.

בשל הקריסה הכלכלית במדינה, הבנקים הטילו הגבלות מחמירות על משיכת מטבע זר, ולבנונים רבים מתקשים לסיים את החודש. "הוא דרש גישה לכ-200 אלף דולר שיש לו בחשבון הבנק. כשהעובד סירב לבקשתו, הוא החל לצרוח שבני משפחתו בבית החולים ואז הוא שלף את הרובה", אמר מקור ביטחוני.
"תגרמו להם להחזיר לי את הכסף", נשמע החוטף צועק לעבר אנשי ביטחון מחוץ לבנק.

בסופו של דבר, הוא קיבל חלק מהסכום. אחותו וראש איגוד הבנקים המקומי אמרו כי הבנק, סניף של הבנק הפדרלי של לבנון, הסכים לתת לו גישה לכ-30 אלף דולר. בשלב זה לא ברור אם הוא יעמוד לדין על החזקת בני הערובה במקום. חלק מהלקוחות הצליחו להימלט לפני שהוא סגר את הדלתות ולפחות אדם אחד מבוגר שוחרר בשל גילו. בבנק נותרו חמישה עובדים ולקוח אחד, שיצאו ללא פגע.

"אני במשרד שלי. הוא (החוטף) התרגז, נרגע, ואז התרגז שוב", סיפר מנהל הסניף, חסן חלוואי, בשיחת טלפון עם רויטרס בזמן האירוע. הצלב האדום הלבנוני אמר כי הוא שלח אמבולנס לזירה, ובמהלך החזקת בני הערובה התכנסו מפגינים מחוץ לבנק. רבים מהם צעקו: "די לשלטון הבנקים".

אדם חמוש מתבצר עם בני ערובה בבנק בביירות, לבנון 11 באוגוסט 2022. רויטרס
אדם חמוש מתבצר עם בני ערובה בבנק בביירות, לבנון 11 באוגוסט 2022/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully