וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-60% משטחי האיחוד האירופי ובריטניה תחת התרעת בצורת

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 14:36

הכרזה רשמית על בצורת בבריטניה תפורסם מחר, על פי גורמים רשמיים בתעשיית המים. בנוסף, התרעת חום קיצוני שנייה נכנסה לתוקף במדינה ותישאר על כנה עד יום ראשון. מאגרי מים בכמה אזורים באירופה ירדו ביולי לרמות שפל

הכרזה רשמית על בצורת בבריטניה תפורסם מחר (שישי), כך דיווחה רשת BBC, על פי גורמים רשמיים בתעשיית המים. בנוסף, התרעת חום קיצוני שנייה נכנסה לתוקף אמש במדינה ותישאר על כנה עד יום ראשון. במקביל, פורסמו נתונים רשמיים מדאיגים שלפיהם יותר מ-60% משטחי האיחוד האירופי ובריטניה נמצאים תחת התרעת בצורת.

נהר הריין מתייבש, גרמניה, אוגוסט 2022. GettyImages
נהר הריין מתייבש, גרמניה/GettyImages
צילומי לווין של נאס"א מאים את ההשלכות של גל החום הקיצוני באנגליה ששבר שיאים של 40 מעלות, יולי 2022. טוויטר, אתר רשמי
בריטניה לפני גל החום ביולי - ואחרי/אתר רשמי, טוויטר

שבועות של טמפרטורות גבוהות כמעט ללא משקעים הותירו נהרות ואגמים, שדות ופארקים במדינה על סף התייבשות. בחודש שעבר אף נרשמה הטמפרטורה הגבוהה ביותר בתולדות אנגליה - 40.3 מעלות צלזיוס.
סוכנות הסביבה במדינה, שבסמכותה להכריז על בצורת, תפקח על חברות המים כדי להבטיח שלא יחרגו מתוכניות הבצורת שלהן. פחות מים יישאבו מהנהרות, וחברות המים יטילו מגבלות על צריכת מים לא חיונית.

הטמפרטורות צפויות לעלות שוב במדינה בימים הקרובים אך לא לשבור את השיא של החודש שעבר. גשם צפוי לרדת רק בצפון הרחוק. שיא החום יירשם בימים שישי-שבת הודות ללחץ גבוה שנמצא מעל בריטניה. הטמפרטורות יעלו ל-35-36 מעלות צלזיוס באזורים המועדים. בסקוטלנד ובאירלנד יעלו הטמפרטורות גם כן אך לא יעברו את 30 המעלות.

על פי עדכון של המרכז הבריטי לאקולוגיה והידרולוגיה, טמפרטורות גבוהות מהממוצע וכמות גשמים נמוכה מהממוצע ילוו את דרום מזרח בריטניה עד אוקטובר.

בצורת יבשה חלק מנהר הפו באיטליה, 7 באוגוסט 2022. רויטרס
נהר הפו באיטליה נעלם/רויטרס

ביום רביעי פירסם המצפה האירופי לבצורת (EDO) נתונים חדשים וחסרי תקדים שלפיהם 63% מהשטחים באיחוד האירופי ובריטניה - אזור בגודל של הודו וגדול משלושת המדינות הגדולות בארצות הברית, אלסקה, טקסס וקליפורניה, גם יחד - נמצאים תחת אזהרת בצורת. ההתרעה חמורה במיוחד בבריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, הונגריה ורומניה.

בווידאו: שריפות משתוללות באירופה/צילום: רויטרס
שריפות ענק בספרד בעקבות גל החום 19 ביולי 2022. רויטרס
שריפות ענק בספרד בעקבות גל החום 19 ביולי 2022/רויטרס

סוכנות ניטור האקלים האירופית קופרניקוס דיווחה ביום שני כי מרבית אירופה חוותה יולי יבש מהממוצע, עם שיאים שנשברו בדרום מערב ודרום מזרח אירופה. בתחזית החודשית, נמסר מהסוכנות כי תנאים אלה גורמים להתפשטות ולהחרפת שריפות היער, בשילוב גלי חום בחלקים מאירופה, באחד מהקיצים החמים ביותר בהיסטוריה המודרנית ביבשת.

דוח עדכני של המרכז מחקר משותף, החטיבה המדעית של הנציבות האירופית, צופה צניחה של 8%-9% בייצור התירס, החמניות ופולי סויה באיחוד האירופי בשל התנאים החמים היבשים בקיץ הנוכחי.

בווידאו: גל חום באירופה/צילום: רויטרס

מאגרי מים בכמה אזורים באירופה ירדו ביולי לרמות שפל שאינן מספיקות כדי לעמוד בביקוש, על פי קופרניקוס. דרום אנגליה רשמה את יולי היבש ביותר מאז החלה המדידה ב-1836. ברחבי בריטניה, יולי היה היבש ביותר מזה עשורים שנה. בריטניה רשמה רק 46.3 מ"מ, או 56% , מכמות הגשם הממוצעת בחודש יולי, לאחר שהחודשים הקודמים היו יבשים גם כן מהממוצע, למעט פברואר.

בצרפת, ירדו 9.7 מ"מ של גשם ביולי - מה שהפך את החודש ליבש ביותר מאז החלה המדידה ב-1959 וצניחה של 85% בכמות הגשם לעומת הממוצע ב-1991-2020. בשבוע שעבר, ראש הממשלה אליזבת בורן הכריזה על מגבלות מים חסרות תקדים שאוסרות על אנשים להשקות את הדשא בחצר, לשטוף את המכוניות ולהשקות יבולים בחוות. ביותר ממאה רשויות מקומיות בצרפת לא זורמים מי שתייה והמים מסופקים לאנשים במשאיות.

בגרמניה ירד מפלס המים בנהר הריין באזורים מסוימים לשפל, ואם ימשיך לרדת - תנועת כלי שיט לא תתאפשר לעבור בנתיב המים העיקרי של אירופה בשל המפלס הנמוך. גם הולנד הכריזה על מחסור במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully