וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפירות לחשיפת תעלה נוספת בגבעת התחמושת: "מקווים למצוא אוצרות שיישפכו אור על הקרב"

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 13:49

55 שנים אחרי כיבוש הגבעה באחד הקרבות הקשים במלחמת ששת הימים, החלו השבוע עבודות לגילוי תעלה שצפתה לכיוון מזרח, וממנה השקיפו החיילים הירדנים לעבר הר הצופים. "יש בונקר שמעט מאוד מכירים"

מנכ"ל גבעת התחמושת על רקע תחילת העבודות לגילוי התעלה, 11 באוגוסט 2022. צילום: דוברות גבעת התחמושת, אתר רשמי
"בונקר שמעט מאוד מכירים", החפירות בגבעת התחמושת/אתר רשמי, צילום: דוברות גבעת התחמושת

בגבעת התחמושת שבירושלים החלו השבוע בחפירות לגילוי תעלה נוספת במקום, 55 שנים אחרי הקרב הקשה על הגבעה במהלך מלחמת ששת הימים. מדובר בתעלה שצפתה לכיוון מזרח, וממנה השקיפו החיילים הירדנים לעבר הר הצופים. במהלך השנים שעברו מאז, כוסתה התעלה בבוץ, אדמה ואבק.

הסיורים שמתקיימים כיום במקום לאזרחים ולחיילים עוברים רק בשתי התעלות המוכרות, אמצעית והמערבית. אולם, בשנים האחרונות הגיעו פניות רבות מלוחמים שלחמו במקום וטענו כי יש גם תעלה מזרחית.

תחילת העבודות לגילוי התעלה. צילום: דוברות גבעת התחמושת, אתר רשמי
"מצפים למצוא גם אוצרות". החפירות בגבעת התחמושת/אתר רשמי, צילום: דוברות גבעת התחמושת

"מדובר בתעלה שטובי בנינו נלחמו בה כדי לכבוש את המקום ולפתוח את הדרך לחטיבות אחרות בדרך להר הצופים", אמר מנכ"ל גבעת התחמושת כתרי מעוז. בשבועות האחרונים תכננו את החפירה ונעזרנו בתצלומי אוויר ישנים מאוד כדי למצוא את התעלה השלישית, המזרחית. ידענו שיש בונקר מזרחי שמעט מאוד אנשים מכירים אותו, אחרי תכנון מדוקדק התחלנו השבוע את החפירות במקום שאנחנו חושבים ששם נמצאת התעלה".

"אנחנו מצפים למצוא גם אי אלו אוצרות בתוך התעלה, שעשויים לשפוך אור על הקרב הגדול שהיה כאן וגבה את חייהם של 21 לוחמים בגבעה עצמה ועוד 16 לוחמים בבית הספר לשוטרים הסמוך ועוד 15 לוחמים שנהרגו בעת פריצת הגדרות בבית הספר לשוטרים ובדרך לגבעת התחמושת", הוסיף מעוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully