וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך בצמרת השב"ס: הנציבה הוציאה את מפקד כלא גלבוע לחופשה כפויה

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 13:26

החלטתה של פרי התקבלה בעקבות מכתב נוסף ששלח בן שטרית, בו הודיע כי לא יקבל את מרות מפקדו הישיר אריק יעקב, עימו הסתכסך בעקבות העדות שנתן בוועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע. "חותר תחת כללי היסוד של כל ארגון ביטחוני, המושתת על מבנה היררכי-פיקודי"

בווידאו: מפקד בית הכלא גלבוע מעיד בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים/מערכת וואלה!

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הורתה היום (חמישי) להוציא את מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית לחופשה כפויה. החלטת הנציבה התקבלה בעקבות מכתביו של בן שטרית, בהם הודיע כי לא יקבל את מרות מפקדו הישיר, גונדר אריק יעקב, מפקד מחוז צפון. זאת, על רקע העדות שנתן יעקב בפני ועדת הבדיקה לבריחת אסירי כלא גלבוע.

בן שטרית שלח שני מכתבים בהם הודיע שלא יקבל את מרותו של יעקב. לאחר מכתבו הראשון הורתה לו פרי לפעול כמתחייב מתפקידו. לאחר הנחיה זו פנה הקצין בשנית והודיע כי הוא מסרב לעמוד בכל קשר עם מפקדו.

בעקבות המכתב השני ששלח בן שטרית, מסרה הנציבה כי היא רואה ב"חומרה רבה" את פעולותיו. "פעולות אלה חותרות תחת כללי היסוד של כל ארגון ביטחוני, המושתת על מבנה הירארכי-פיקודי ולא ניתן לעבור עליהן לסדר היום", נכתב בהודעתה. "לכן, לאחר היוועצות בבעלי תפקידים שונים בארגון ומחוצה לו, ועל דעת אותם בעלי תפקידים, הוחלט על הוצאת הקצין לחופשה כפויה לאלתר".

מפקד בית סוהר גלבוע גונדר משנה פרדי בן שטרית בוועדה לחקירת בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, 31 ביולי 2022. דוברות המשרד לביטחון הפנים, אתר רשמי
בן שטרית בוועידה לחקירת בריחת האסירים הביטחוניים, חודש שעבר/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון הפנים

המתיחות בין בן שטרית ומפקד מחוז צפון החלה בעקבות עדותו של האחרון בפני ועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע. בעדות טען יעקב כי הנהלת הכלא זייפה נתונים הקשורים בשיבוץ האסירים הביטחוניים באגפים, ובכך חמקה מהחובה משיבוץ מחדש של האסירים כל שישה חודשים.

בעקבות העדות איים בן שטרית לנתק קשר עם הממונה עליו, מה שאכן עשה כששלח את המכתבים לנציבה. "על כל ההכפשות של שב"ס עליי הבלגתי, אבל עד כאן, כשהדברים נאמרים ביחס לפקודיי לא אוכל להחריש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully