וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: איראן מעבירה נשק לג'יהאד האסלאמי, ומעורבת ישירות בהסלמה האחרונה

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 14:03

שר הביטחון אמר כי בכירי הג'יהאד האסלאמי נפגשים לעתים תכופות עם ההנהגה בטהראן, וכי משטר האייתולות הפך את הארגון לשלוחה שלו בעזה שמבצעת "ירי על ריכוזי אוכלוסייה בישראל"

בווידאו: גנץ מתייחס למעורבות האיראנית במבצע עלות השחר/צילום: לע"מ

שר הביטחון בני גנץ האשים היום (חמישי) את איראן במעורבות בהסלמה הביטחונית האחרונה בעזה. לדבריו, בכירי הג'יהאד האסלאמי נפגשים לעתים תכופות עם ההנהגה בטהראן, ומשטר האייתולות הפך את הארגון לשלוחה שלו בעזה שמבצעת ירי על ריכוזי אוכלוסייה בישראל.

"במבצע עלות השחר נורו יותר מאלף רקטות של הג'יהאד האיסלמי מריכוזי אוכלוסייה לעבר ריכוזי אוכלוסייה ישראלים שבהם יש גני ילדים, בתי ספר ואזרחים רבים", אמר גנץ במהלך פגישה שקיים עם שר ההגנה של קפריסין שרלמבוס פטרידס בקריה בתל אביב.

"גם בהסלמה האחרונה בעזה, הייתה מעורבות של משטר האייתולות מאיראן שהופך בשנים האחרונות את הג'יהאד האיסלמי לשלוחה בעזה. במסגרת זו, מתקיימים ביקורים ופגישות בין בכירים בג'יהאד האסלאמי להנהגה האיראנית באופן תכוף בטהראן", הוסיף גנץ. לדבריו, "בשנים האחרונות מעבירה איראן באמצעות משמרות המהפכה עשרות מליוני דולרים לג'יהאד האסלאמי מדי שנה. זאת בנוסף להעברת ידע לבניית אמל"ח בעזה וניסיונות להעביר אמל"ח שיופנה לעבר אוכלוסייה אזרחית. ישראל תמשיך לפעול מול שלוחי איראן ביחד עם שותפינו".

רקטה נפלה סמוך למבנה באשקלון. 6 באוגוסט 2022. אבי רוקח
זירקת רקטה שנפלה באשקלון. שבת/אבי רוקח

מבצע עלות השחר נגד הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני החל ביום שישי שעבר ונמשך 55 שעות עד יום ראשון, עם הפסקת אש שנכנסה לתוקפה בשעה 23:30.

את המבצע פתח צה"ל בסיכול ממוקד של תייסיר אל-ג'עברי, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ולמחרת נהרג גם חאלד מנסור, מפקד החטיבה הדרומית.

לאורך המבצע תקף חיל האוויר הישראלי מטרות המזוהות עם הג'יהאד האסלאמי, כולל מחסני אמצעי לחימה ועמדות צבאיות, מתקני שיגור רקטות ויעדים צבאיים נוספים. בצד הישראלי, הוחל "מצב מיוחד בעורף" בטווח 80 ק"מ מהרצועה, ותושבי עוטף עזה הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים.

במהלך המבצע שיגר הג'יהאד האסלאמי כ-1,100 רקטות, מתוכן כ-200 נפלו והתפוצצו בשטח רצועת עזה, וגרמו למותם של 15 פלסטינים, בהם לפחות שבעה ילדים. כ-380 רקטות יורטו בידי כיפת ברזל ב-96% הצלחה, כך לפי נתנוני צה"ל. בתקיפות חיל האוויר ברצועה נהרגו 36 פלסטינים, מהם 25 מחבלים ו-11 אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully