וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגפת הקורונה בצפון קוריאה: "קים ג'ונג און היה במצב קשה"

עודכן לאחרונה: 11.8.2022 / 11:41

לאחר הודעה על הקלת מגבלות קורונה, אחותו של מנהיג המדינה המבודדת אמרה כי קים ג'ונג און סבל מ"חום גבוה" והיה במצב קשה במהלך התפרצות הקורונה. היא האשימה את דרום קוריאה בכך שהכניסה את הווירוס למדינה

צפון קוריאה הכריזה "ניצחון מזהיר" במאבקה במגפת הקורונה, על רקע אמירות של אחותו של המנהיג קים ג'ונג און כי נדבק בנגיף וחלה.

קים נאם בכינוס של עובדי מערכת הבריאות ומדענים בפיונגיאנג וקרא להקל על המגבלות שהוטלו בשל הקורונה. הוא אמר כי מניין המתים מהמגפה במדינה הוא 74 והוסיף שזה "נס חסר תקדים של בהיסטוריה של קהילת הבריאות העולמית", דיווחה התקשורת הממלכתית היום (חמישי).

"הניצחון של העם שלנו הוא אירוע היסטורי שהוכיח שוב לעולם את הגדולה של המדינה שלנו, את הנחישות של העם ואת המנהגים היפים של האומה שבה אנו כה גאים", אמר קים, על פי דיווח סוכנות החדשות KCNA.

קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, בטקס הנחת זר בווייטנאם, 2 במרץ 2019. רויטרס
קים יו ג'ונג/רויטרס

קים יו ג'ונג, אחותו רבת ההשפעה של מנהיג צפון קוריאה, האשימה את התעמולה של דרום קוריאה בהתפרצות המגפה, ואמרה כי עלוני התעמולה שהשכנה מדרום משליכה מעבר לגבול הם הגורם. היא הזהירה מפני "תגובת נגד קטלנית" אם סיאול לא תעצור את הפעילים מפני שליחת העלונים.

היא גם רמזה לכך שאחיה נדבק בנגיף ואמרה כי הוא בין עשרות המיליונים בצפון קוריאה שחלו ב"חום". "אף שסבל מחום גבוה ומצבו היה רציני, הוא לא יכול היה לשכב לנוח אפילו לרגע, בשל הדאגה לעם שזקוק לטיפולו עד לתום המלחמה בנגיף", היא אמרה.

בנאום מלא קללות, קים יו ג'ונג אמרה גם כי ההתפרצות היתה "פארסה היסטרית" שאותה התחילה דרום קוריאה בניסיון להסלים את המתיחות בין המדינות. "הבובות של דרום קוריאה עדיין זורקות עלונים וחפצים מלוכלכים לשטח שלנו", היא אמרה. עם זאת, לדברי מומחים, הווירוס נכנס לצפון קוריאה ככל הנראה בתקופה הקצרה שבה פתחה המדינה את הגבול עם סין למטרות סחר בינואר, ועריכת מצעד צבאי גדול באפריל.

קורונה בפיונגיאנג, צפון קוריאה. רויטרס
קורונה בפיונגיאנג/רויטרס

צפון קוריאה, שמערכת הבריאות הכושלת שלה אינה מוכנה להתמודדות עם התפרצות גדולה, אמרה כי לא רשמה אפילו מקרה אחד של קורונה במהלך שנתיים של מגפה. מנגד, מאז מאי, דיווחה המדינה על 4.8 מיליון מקרי "חום" מתוך אוכלוסייה של 26 מיליון בני אדם.

מומחים הטילו ספק בדיווחים שמגיעים במדינה בנוגע לקורונה, ועל פי ארגון הבריאות העולמי (WHO), המצב בצפון קוריאה מחמיר. צפון קוריאה גם סרבה להצעות בינלאומיות לספק לה חיסוני קורונה ולא ברור אם קים עצמו או בכירי המפלגה חוסנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully