וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: החבר הרביעי בתא דאעש "הביטלס" נעצר בלונדון

איין דיוויס בן ה-38 נעצר בשדה התעופה לוטון בחשד לביצוע מעשי טרור ורציחת בני ערובה. דיוויס, החבר הרביעי בתא דאעש שכונה "הביטלס", השתחרר לא מזמן לאחר שריצה 7.5 שנים בכלא טורקי

בווידאו: זירת חיסול מנהיג דאעש בידי כוחות אמריקנים בעיירה במחוז אידליב בסוריה/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר
איין דיוויס, חבר בתא דאעש "הביטלס" נעצר בלונדון, 10 באוגוסט 2022. Metropolitan police, אתר רשמי
איין דיוויס. היה כלוא 7.5 שנים בטורקיה/אתר רשמי, Metropolitan police

אדם החשוד בהיותו החבר הרביעי בתא דאעש שכונה "הביטלס", נעצר אתמול (רביעי) בשדה התעופה לוטון בלונדון והואשם בעברות טרור. איין לזלי דיוויס בן ה-38 הוסגר לבריטניה מטורקיה. ב-2014, הוא הואשם בעברות טרור ובאחזקת נשק למטרות הקשורות לטרור, נמסר משירות התביעה של הכתר (CPS ). דיוויס יופיע היום בבית המשפט.

דובר של המשטרה המטרופוליטנית אמר: "גבר בן 38 הואשם בעברות טרור בעקבות חקירה של יחידת הלוחמה בטרור של המשטרה. איין לזלי דיוויס, אין כתובת ידועה, נותר במעצר משטרתי וצפוי להופיע בבית המשפט מאוחר יותר הבוקר. ביום רביעי ה-10 באוגוסט, שוטרים של היחידה ללוחמה בטרור עצרו גבר בן 38 בשדה התעופה לוטון לאחר שנכנס לבריטניה בטיסה שהגיעה מטורקיה".

לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסרטון חדש, אוגוסט 2015. יוטיוב, צילום מסך
ג'ון הג'יהאדיסט, נהרג ב-2015/צילום מסך, יוטיוב

דובר של CPS אמר כי "שירות התביעה אישר למשטרה להאשים את איין לזלי דיוויס ג'וניור בעברות טרור ב-2014, לאחר שהוסגר לאנגליה על ידי הרשויות הטורקיות. השירות מזכיר כי לדיוויס יש זכות למשפט הוגן".

על פי הערכות של גורמים אמריקניים, הרביעייה ערפה את ראשם של לפחות 27 חטופים ממדינות המערב ועינתה רבים אחרים.חבר התא המוכר ביותר היה מוחמד אמווזי, שהיה ידוע בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט". הוא חוסל בתקיפת מל"ט בעיר א-רקה שבצפון סוריה ב-2015. בין אלה שהוצאו להורג על ידי התא היה העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שראשו נערף בסוריה ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully