וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מועצת הביטחון תערוך מחר פגישת חירום לבקשת רוסיה

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 17:49

נציג רוסיה לארגונים בינלאומיים בווינה, מיכאיל אולינוב, אמר כי רוסיה ביקשה פגישת חירום במועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון במצב בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה. שרי החוץ של מדינות 7G קראו לרוסיה להחזיר לאלתר את השליטה המלאה על תחנת הכוח הגרעינית לאוקראינה

נציג רוסיה לארגונים בינלאומיים בווינה, מיכאיל אולינוב, אמר היום (רביעי) כי רוסיה ביקשה פגישת חירום במועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון במצב בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה. הפגישה תיערך מחר בניו יורק.

שרי החוץ של מדינות 7G קראו היום לרוסיה להחזיר לאלתר את השליטה המלאה על תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה לאוקראינים. לדבריהם, הפעולות של צבא רוסיה מעלות משמעותית את הסיכון של תאונה גרעינית ומסכנות את אוכלוסיית אוקראינה, מדינות שכנות והקהילה הבינלאומית.

אוקראינה טוענת כי רוסיה הפכה את האתר לביסס צבאי ומשגרת ממנו מתקפות בידיעה שהצבא האוקראיני לא יגיב בשל הסיכון לתאונה גרעינית.

תחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה. רויטרס
תחנת הכוח הגרעינית/רויטרס
אש באזור תחנת הכוח הגרעינית האוקראינית בזפוריז'יה אחרי המתקפה הרוסית. רויטרס
תחנת הכוח הגרעינית/רויטרס

שרי החוץ הוסיפו כי הם "מוטרדים מאוד מהאיום הרציני" שמציבות הפעולות של רוסיה סביב המתקן. הם חזרו וגינו את הפלישה של רוסיה לאוקראינה, שאותה כינו "מלחמה לא מוצדקת". השרים הוסיפו כי הפעולות של רוסיה עשויות גם לחתור תחת היכולת של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לפקח על הבטיחות של פעילות הגרעין באוקראינה.

שבע המדינות גינו את הכיבוש של תחנת הכוח על ידי רוסיה וקראו למוסקבה "להחזיר לאלתר את השליטה המלאה" לאוקראינה. "הצוות האוקראיני שמפעיל את המתקן חייב להיות מסוגל להוציא לפועל את המשימות שלו ללא איומים או לחצים. השליטה המתמשכת של רוסיה על התחנה מסכן את האזור. הפדרציה הרוסית חייבת מיד להסיג את כוחותיה מגבולות אוקראינה ולכבד את הריבונות הטריטוריאלית של אוקראינה", נכתב בהצהרה.

רפאל גרוסי, מזכ"ל סבא"א, אמר כי ההפצצות על המתקן הפרו את כל שבעת עקרונות הבטיחות והביטחון הגרעיניים. עם זאת, מומחי הסוכנות סבורים כי עד עתה לא נגרם איום בטיחותי גרעיני מיידי, בהתבסס על המידע שהתקבל מאוקראינה, הוא הוסיף. "כל הפעילות הצבאית שמסכנת את הבטיחות חייבת להיפסק", אמר גרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully