וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד שלחה הודעות למתפקדי הליכוד: "צריכים אחדות, בחרו מועמדים ראויים"

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 12:14

בוקר הפריימריז בליכוד, קיבלו אלפי מתפקדים הודעה שמנסה להשפיע על בחירתם מכיוון לא צפוי - מפלגת "הרוח הציונית", של שרת הפנים ושר התקשורת יועז הנדל. בהודעה נכתב: "כל סימון מתוך 12 הסימונים חשוב מאוד, אם התפקדתם לליכוד סמנו חכם"

מתפקדי הליכוד פוקדים מאז הבוקר (רביעי) את הקלפיות שהוצבו ברחבי הארץ, במטרה להשפיע על רשימת המפלגה בבחירות הבאות, וחלקם קיבלו הודעה שמנסה להשפיע על בחירתם מכיוון לא צפוי. מפלגת "הרוח הציונית", של השרים איילת שקד ויועז הנדל, שיגרה הודעת טקסט לסלולרי של אלפי מתפקדים בליכוד, שבה הם נקראים להצביע לטובת ממשלת אחדות שתוקם לאחר הבחירות.

"מתפקדי הליכוד צריכים לבחור הפעם ממשלת אחדות", נכתב בהודעה מטעם המפלגה. "כל סימון מתוך 12 הסימונים חשוב מאוד לצורך בחירת מועמדים ראויים לכך".

בהודעה נכתב גם כי "ברוח הציונית מאמינים כי מתפקדי הליכוד הם כוח אדיר ומשמעותי שיכול לומר היום בקול גדול - ישראל רוצה רוח ציונית, ישראל רוצה אחדות. לכן, אם התפקדתם לליכוד סמנו חכם, סמנו אחדות".

ההודעות ששקד והנדל שיגרו למתפקדי בליכוד. צילום מסך, אתר רשמי
ההודעות ששקד והנדל שיגרו למתפקדי בליכוד/אתר רשמי, צילום מסך

לפני כשבועיים הודיעו יו"ר ימינה שקד ויו"ר דרך ארץ הנדל על איחוד המפלגות בבחירות לכנסת ה-25, תחת "הרוח הציונית". הנדל יוצב במקום השני ברשימה וצבי האוזר במקום הרביעי, הצדדים סיכמו לפעול כסיעה משותפת לאחר הבחירות ולנהל את המשא ומתן הקואליציוני יחד, אם יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. חברי המפלגה לא יפסלו את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בראשות הממשלה אך יקראו לממשלת אחדות רחבה שתורכב יחד עם הליכוד.

"הבחירות הקרובות הן צומת דרכים קריטי למדינת ישראל כל אחד מהגושים שואף להקים ממשלה צרה שתישען על הגורמים הקיצוניים", אמרה יו"ר המפלגה החדשה. "תהיה תוצאת הבחירות אשר תהיה חצי עם ירגיש שגנבו לו את המדינה, אם תוקם ממשלה צרה, היא תהיה חסרת יציבות ורק תגביר את הקיטוב ותגרור אותנו למערכת בחירות נוספת, זה לא הדבר הנכון".

איילת שקד יו"ר ימינה ויועז הנדל יו"ר דרך ארץ בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
שקד והנדל/ראובן קסטרו

בתוך כך, קרוב ל-140 אלף מתפקדי ליכוד זכאים להצביע היום מצביעים בפריימריז לקביעת הרשימה לבחירות הבאות. כ-110 קלפיות שהוצבו ברחבי הארץ נפתחו בשעה תשע בבוקר, וצפויות להיסגר בתשע בערב, אם כי באופן מסורתי ההצבעה מוארכת בשעה, עד לשעה עשר. ההצבעה בליכוד היא ידנית, על טפסים שבהם המתפקדים מתבקשים לסמן 12שמות ברשימה הארצית, ועוד שם של מועמד במחוז הגיאוגרפי שבו הם מתגוררים, בו מתמודדים נציגים חדשים על מקומות שמורים מראש. לכן, גם הספירה מתבצעת ידנית בסניפים, והתוצאות הסופיות צפויות להתקבל רק מחר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully